Board Games & Magic the Gathering
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Risk - extended home made rules

2 participanți

In jos

Risk - extended home made rules Empty Risk - extended home made rules

Mesaj  tyco Mier 30 Ian 2013, 17:05

Dupa cum am spus, am facut cateva reguli in plus pentru risk ca sa fie mai interesant. Inca nu am definitivat toate regulile, doar cateva de baza, astept sugestii si de la voi. Pe scurt fiecare culoare(rosu,negru,albastru,galben si verde) reprezinta acum o putere mondiala si fiecare are pozitionarea aferenta si o abilitate speciala.
In harta de mai jos am prezentat teritoriile ocupate de fiecare culoare, capitalele(cu stelute) si orasele industriale(cu dreptunghi gri)
Cele 5 natiuni sunt(in ordine aleatorie, cu o mica introducere si abilitatea speciala a fiecarei natiuni)
Risk - extended home made rules Th_pic717416
Rosu - Rusia(URSS) - Stalin: Normal ca nu putea fi nimeni altcineva cu rosu. Rusii au puterea patriei mama, adica a pamantului. Cand se face adunarea de trupe la inceputul turei, fiecare teren detinut de catre rusi se aduna cu 1,5 in loc de 1 la puterea armatei ce vine ca intarire.
Teritoriul Rusiei, desi extins, este foarte expus, avand dusmain in toate partile, deci va fi si foarte greu de aparat. Siberia vasta, unde au loc cercetari in secret pentru dezvoltarea industriei, este un punct important, destul de ravnit de fratii comunisti Chinezi, care in orice moment pot pornii un atac surpriza.
Desi la o distanta destul de mare fata de Berlin, Pe harta lumii Moskova nu mai e asa de departe. Va reusii oare Hitler sa isi revendice intr-un final marele premiu? Sau Blitzkrieg-ul va fi sortit din nou esecului?
Nici Oceanul Pacific nu e un taram sigur, in timpul iernii lungi poduri de gheata formandu-se intre Alaska si Kamchatka. Americanii sigurat v-or profita de aceasta oportunitate, pentru a lansa un atac surpriza, pentru a oprii razboiul rece si a aduce democratia in Lume! Oare vor face fata comunistii atacurilor din toate partile si vor cucerii lumea? Sau patria mama e sortita pieirii?


Negru - Germania(al 3lea Reich) - Hitler: Dupa ce a anexat Austria si Polonia, a preluat controlul Italiei si a Frantei, a peninsulei iberice si a Scandinaviei, doar 2 obstacole mai stau in calea rasei arieni de a stapanii toata Europa: Marea Britanie(cu sprijinul Islandei) si Rusia(URSS). Germanii au Puterea tehnologiei de partea lor. Astfel trupele lor sunt mai eficiente si chiar daca totul pare pierdut, exista insa o sansa de scapare. Cel care controleaza germanii are dreptul ca, o singura data pe tura, sa modifice un zar de atac/aparare cu un punct in plus sau in minus(zarul poate apartine si inamicului). Nu poate realiza din 1 un 6 sau invers.
Desi Germania detine acum aproape toata industria din europa, Marea Britanie, teritoriu neutru, ii sta in cale. Va reusii oare de aceasta data Hitler sa reduca la pamant londra cu bombardamentele continue? Sau isi va indrepta atentia spre un Blitzkrieg cu Rusia. Sau poate isi incearca norocul cu Africa cea neatinsa de nimeni, insa de unde pot aparea mari surprize! Desi detine multe posibilitati, dorinta de expansiune a lui Hitler poate sa il coste puternic, istoria se poate repeta iar debarcarea din Normandia si contraatacul comunistilor, poate sa ii opreasca subit planul de expansiune!

Galben - China(RPC) - Mao Zedong: China a stiut de la inceput ce vrea si ce poate. Si-a vazut de treaba ei si a prosperat, datorita mainii de lucru din abundenta si a pozitiei relativ izolate, a ajuns rapid o putere mondiala de temut! Acum china a pus ochii pe cateva mari centre industriale din vecinatate, pe care daca le poate cucerii, va devenii de neoprit! China detine puterea poporului! Datorita abundentei de muncitori, productivitatea in fabrici se dubleaza, acel efort colectiv sustinand armatele comuniste! Astfel orice oras detinut de Chinezi valoreaza 2 puncte la totalizarea punctelor pentru intariri! Datorita acestei puteri, Mao tinteste spre un vecin cam neajutorat, pe o insulita micuta, si anume Japonia. Trebuie insa sa aibe de grija, fiindca si Rusii sunt interesati de bogatiile tehnologice ale acestei micute tari, si dupa cum se stie, nu e bine sa ii enervezi pe rusi. Desi acel lucru nu ar fi o problema, Mao fiind interesat si de cercetarile stric secrete din inima Siberiei. La Vest, se afla campuri petroliere imense, de care China ar avea nevoie pentru a mentine masina de razboi in miscare. Posibilitatile de extindere ale Chinei par infinite, insa trebuie sa aibe de grija! Daca devine prea lacoma, celelalte puteri ar putea sa uite razboaiele care le poarta intre ei si sa isi intoarca atentia spre un nou inamic galben, cea ce ar putea insemna sfarsitul!

Ablastru - SUA - Franklin D. Roosevelt: Americanii cred ca au gasit sistemul politic perfect si toti care sunt diferiti trebuie convertiti. Desi izolati de batranul continent, unde se poarta bataliile, asta nu i-a oprit niciodata sa se avante in lupta, folosinduse de ajutorul aliatilor pentru a castiga teren. Puterea Americanilor este cea a Aliatilor. Poate una dintre cele mai puternice puteri, americanii pot trece prin teritorii neutre sau ale aliatilor fara sa le atace, cu conditia sa lase minim o unitate pe fiecare teritoriu prin care trec. Acel teritoriu nu le apartine lor, e lasat ca sa apare acea zona si nu poate fi niciodata retras, el ramand acolo pana cand moare de la atacul altei natii. Americanii sunt sigura tara ce poate ataca cu trupe de la 2 teritorii distanta, in mod normal atacul trebuind sa fie adiacent. Dezavantajul il constituie faptul ca orice aliat poate sa treaca prin teritoriul american, fara sa plateasca nimic, fiind considerat teritoriu prieten. In cazul in care americanii ataca unul dintre aliati, toate trupele plasate pe alte teritorii decat cele proprii dispar, fiind omorate de localnici care s-au speriat ca urmatorii atacati vor fi ei. Increderea in Ameirca a scazut astfel, toate beneficiile acestei natii disparand instant. Un aliat al americii poate sa isi intoarca armele impotriva ei, alianta fiind considerata rupta, fara ca americanii sa piarda beneficiile lor(exceptand trupele ce se aflau pe teritoriul aliatului tradator!)
Oare isi va pastra America aliatii pana la capat? Sau va ceda ispitei si dorintei de bogatie si va atataca teritoriile prietene? Aceasta poate fi decizia care va inchina balanta in favoarea Americii.


Verde - Cuba(America de sud) - Che Guevara - Da stiu ca nu apare Cuba pe harta si capitala e in Brazilia, insa mi se pare mai interesant, avand in vedere celelalte personaje, sa deviem putin, nu mult.
Desi izolata de restul bataliilor, si fara industrie, aceasta putere a lumii are 2 atu-uri puternice. Primul la mana este faptul ca ocupa un intreg continent din start, beneficiind de bonusul de continent. Al 2lea este puterea speciala a acestei tari. Puterea Cubei este cea a turismului. Da stiu pare ciudat, insa datorita peisajelor naturale superbe sute de mii de turisti vin anual prin aceasta zona, ca sa scape de ororile razboiului, intreg continentul fiind intro stare de pace, fara lupte interne. Datorita acestui fapt, de fiecare data cand Cuba trebuie sa traga o carte, jucatorul va trage 2 carti. Cuba porneste cu 1 carte mai mult la inceput, deci va avea minim 1 carte!
Pacea de pe continent a dus la o dezvoltare fenomenala a tarilor. Insa lipsa de industrie ia facut mai lacomi. V-or incerca oare un atac direct asupra americii? Sau o cucerire inceata a Africii? Ramane de vazut ce strategie va adopta eternul luptator Che Guevara!


Cam astea ar fi cele 5 natiuni si puterile lor. Cateva modificari fata de regulile normale includ introducerea generalilor. La chemarea de intariri, in locul a 3 pioni poti plasa un general. Acesta e considerat cat 1 soldat in batalie, insa are 2 abilitati speciale:
1. Trupele ce se apara se pot retrage intr-un teritoriu vecin prieten(aliat sau detinut de jucator), oricand in decursul bataliei.
2. Trupele pot marsaluii p[este 2 teritorii(forced March). In cazul americanilor, trupele marsaluiesc peste 3 teritorii.
Tot timpul generalul moare ultimul!
Cand un teritoriu este atacat, teritoriile vecine pot oferii sprijin(aliatii sau trupele proprii). Regulile de sprijin sunt simple. Unitatile ce sprijina lupta intra in teritoriul respectiv(nu mai mult de 3) si se lupta cu unitatile atacatorului. Adica, atacatorul se bate normal cu aparatorul, o tura. Sunt rezolvate fatalitatile, iar apoi atacatorul se lupta cu unitatile oferite drept sprijin. Cel care sprijina batalia folosind cele 2 zaruri de sprijin(Verzi). se rezolva fatalitatile! Atentie! Trupele ce ofera sprijin pot sa moara! Atacatorul poate alege sa se retraga dupa prima lupta, sa nu se mai bata cu unitatile ce sprijina!
Un jucator poate inainta pe teritoriul unui aliat doar daca detine un general printre trupele aflate in miscare si trebuie sa plateasca numarul de trupe cerut de aliat(se presupune a fi protectie pentru taranii de pe acel teritoriu), minim 1 unitate, maxim 3! Oricand in timpul jocului alianta poate fi rupta. In acest caz se intampla urmatoarele situatii:
Avem 2 jucatori A si B, aliati. Cu cateva ture in urma B a cerut lui A permisiunea de a traversa un teritoriu. A a acceptat iar B a platit protectia de 3 unitati cerute de A. A detinea doar 1 unitate pe acel teren. Peste cateva ture A rupe alianta cu B. Trupele lui B aflate pe teritoriul lui A(cele 3) sunt luate prin surprindere de razvratire si omorate instant! In cazul in care B rupea alianta cu A, pe teritoriul lui A aparea instant o batalie dintre trupele lui B si trupele lui A, batalie care se desfasura normal! O alianta se rupe in momentul in care Un aliat ataca teritoriul altui aliat! O alianta paote fi refacuta mai tarziu, doar america pierde dreptul de a se alia odata ce a tradat un aliat!

Cam astea ar fi "micile" imbunatatiri ce le-am adus jocului. Ce parere aveti? Ceva modificari ce credeti ca trebuie facute? Ceva nedumeriri?

Toate cele bune!
tyco
tyco
Game Master of the month
Game Master of the month

Mesaje : 557
Data de inscriere : 23/11/2012
Varsta : 35
Localizare : In lumea mea

http://www.arrailclub.uv.ro

Sus In jos

Risk - extended home made rules Empty Re: Risk - extended home made rules

Mesaj  Daquinus Vin 01 Feb 2013, 15:32

Interesante regulile propuse de tine, dar stai sa vedem cum se desfasoara jocul si pe urma putem sa vedem cu ce sugestii si alte propuneri vom aparea. Din start cred ca americani au prea multe avantaje, eu sunt mai atras de Germania si consider ca ar trebui ca ei sa aiba mai multe avantaje tehnologice si militare. Very Happy
Abia astep sa il jucam si sa vedem cum vor functiona cele propuse de tine.

Cu simpatie si respect, Cosmin
Daquinus
Daquinus
Admin

Mesaje : 1053
Data de inscriere : 24/10/2012
Varsta : 51
Localizare : Arad

http://boardgamesarad.blogspot.ro/

Sus In jos

Risk - extended home made rules Empty Re: Risk - extended home made rules

Mesaj  tyco Vin 01 Feb 2013, 15:38

Da au multe avantaje, insa daca tradeaza, sor dus. Si cum numa unu poate castiga...
In mod normal un joc tine muuult de tot, pana ramane numa unu pe harta. O sa jucam varianta scurta, primu ce indplineste 3 obiective a castigat! Punctul ala la zar poate fi diferenta dintre viata si moarte!
Ios cu El comandante Smile
tyco
tyco
Game Master of the month
Game Master of the month

Mesaje : 557
Data de inscriere : 23/11/2012
Varsta : 35
Localizare : In lumea mea

http://www.arrailclub.uv.ro

Sus In jos

Risk - extended home made rules Empty Re: Risk - extended home made rules

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum