Cyvasse rules(english)
2 participanți
Pagina 1 din 1
Cyvasse rules(english)
Pentru ca tot am intrat in atmosfera fantastica a lumii din Cantec de Gheata si Foc, gandul mi se abate asupra unui joc ce tot aparea regulat prin carti, si anume Cyvasse, un joc ce este foarte popular prin Dorne dar si dincolo de mare, cel mai notabil jucator fiind "piticul".
Desi in carte nu a fost niciodata explicat regulamentul jocului, exista persoane care s-au chinuit sa il reproduca si chiar sa il joace. Exista multe variatiuni pe aceasta tema, neexistand un singur regulament oficial. Acum am sa prezint o varianta care mie mi s-a parut mai ok, insa daca gasiti alte variante puteti lejer sa le prezentati.
Regulile se gasesc pe http://gameofcyvasse.com si sunt o lectura interesanta. Ma gandesc serios sa incerc sa reproduc acest joc, care se bazeaza mult pe logica si tactica. Ar fi cineva interesat de o tura?
Toate cele bune!
Desi in carte nu a fost niciodata explicat regulamentul jocului, exista persoane care s-au chinuit sa il reproduca si chiar sa il joace. Exista multe variatiuni pe aceasta tema, neexistand un singur regulament oficial. Acum am sa prezint o varianta care mie mi s-a parut mai ok, insa daca gasiti alte variante puteti lejer sa le prezentati.
Regulile se gasesc pe http://gameofcyvasse.com si sunt o lectura interesanta. Ma gandesc serios sa incerc sa reproduc acest joc, care se bazeaza mult pe logica si tactica. Ar fi cineva interesat de o tura?
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Suna foarte interesant. Daca te pot ajuta cu desenele sau machetele pieselor te rog sa imi spui. Cum sunt si jucator de sah cred ca nu am sa pierd ocazia de a juca cateva partide de "Cyvasse".
Am sa mai caut si eu ceva variante sau putem sa ne batem putin capul si sa facem propria noastra varianta.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Am sa mai caut si eu ceva variante sau putem sa ne batem putin capul si sa facem propria noastra varianta.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Cyvasse rules(english)
Un loc bun de plecare e acesta. De aici am gasit site-ul http://www.chessvariants.org/ unde mi-am petrecut nopti intregi uitandu-ma peste diverse reguli, care mai de care mai interesante!
Re: Cyvasse rules(english)
Am mai cautat pe net reguli de cyvasse, sunt destul de multe variante, cum nu exista un regulament oficial. As vrea sa ma apuc sa fac acest joc, sa il testam, sa vad care varianta e mai buna, si aceea sa o realizez mai bine. Cel mai bine sintetizeaza toate jocurile acest blog. Deci ar fi cam 3 variante de baza majore, fiecare cu variatiunile ei.
Prima ar fi cea prezentata pe http://gameofcyvasse.com/ , care mie personal mi se pare cea mai interesanta. Ce o deosebeste pe aceasta de celelalte, si imi place mie cel mai mult, este faptul ca tu pe tabla de joc pui piese ce reprezinta terenul, fiecare piesa avectand cum se misca celelalte piese. In plus o cautare pe bgg ne trimite fix la aceste reguli http://boardgamegeek.com/boardgame/136975/cyvasse
A 2a varianta foloseste o tabla hexagonala, si mie mi se pare cam ciudata mecanica de lucru a acestei variante. Se poate gasii pe http://beersoficeandfire.blogspot.de/2012/07/cyvasse.html si http://asoiaf.westeros.org/index.php/topic/58545-complete-cyvasse-rules/
O a 3a varianta foloseste o tabla mai ciudata si poate fi gasita la http://skitzinc.wikispaces.com/Cyvasse .
Nu stiu care varianta sa zic ca e mai buna, eu tind spre prima, pare mai apropiata de cea din carte, cu plasarea de patrate pentru relief. Acum eu vin cu o propunere. In urmatoarele cateva saptamani, sa incercam fiecare varianta pe care o gasim(2-3 jocuri din fiecare), sa vedem mecanica de joc si cum se desfasoara, si sa alegem una, pe care eventual sa o inbunatatim, ca dupa aia sa o pot face mai interesant!
Dupa cum am spus, eu personal prefer prima varianta, ma fascineaza ideea ca poti modifica patratelele de pe tabla dupa cum vrei tu, sa iti ofere astfel si terenul un avantaj!
Toate cele bune!
Prima ar fi cea prezentata pe http://gameofcyvasse.com/ , care mie personal mi se pare cea mai interesanta. Ce o deosebeste pe aceasta de celelalte, si imi place mie cel mai mult, este faptul ca tu pe tabla de joc pui piese ce reprezinta terenul, fiecare piesa avectand cum se misca celelalte piese. In plus o cautare pe bgg ne trimite fix la aceste reguli http://boardgamegeek.com/boardgame/136975/cyvasse
A 2a varianta foloseste o tabla hexagonala, si mie mi se pare cam ciudata mecanica de lucru a acestei variante. Se poate gasii pe http://beersoficeandfire.blogspot.de/2012/07/cyvasse.html si http://asoiaf.westeros.org/index.php/topic/58545-complete-cyvasse-rules/
O a 3a varianta foloseste o tabla mai ciudata si poate fi gasita la http://skitzinc.wikispaces.com/Cyvasse .
Nu stiu care varianta sa zic ca e mai buna, eu tind spre prima, pare mai apropiata de cea din carte, cu plasarea de patrate pentru relief. Acum eu vin cu o propunere. In urmatoarele cateva saptamani, sa incercam fiecare varianta pe care o gasim(2-3 jocuri din fiecare), sa vedem mecanica de joc si cum se desfasoara, si sa alegem una, pe care eventual sa o inbunatatim, ca dupa aia sa o pot face mai interesant!
Dupa cum am spus, eu personal prefer prima varianta, ma fascineaza ideea ca poti modifica patratelele de pe tabla dupa cum vrei tu, sa iti ofere astfel si terenul un avantaj!
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Am sa ma pun sa studiez si eu variantele si vedem care e mai ok. Ramane valabila si oferta mea in cazul in care doresti sa facem impreuna jocul te pot ajuta cu ce tine de grafica pieselor si desigur la regulament iti pot fi de real folos. Cred ca cel mai bine ar fi sa incepem prin alegerea tablei de joc, dimensiune , forma si material, restul se poate face pe urma.
O zi frumoasa tuturor.
Cu simpatie si respect, Cosmin
O zi frumoasa tuturor.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Cyvasse rules(english)
Am sa tai piesele la CNC, dupa ce am sa le fac modelul virtual 3D in Solidworks. Deci aia nu e problema, realizarea. Problema e sa gasim niste reguli ce sa functioneze dpdv mecanic perfect. Am sa caut prin toate cartile din saga de pana acum toate pasajele legate de cyvasse sa vedem ce specifica ei despre acest joc si pornim de acolo. Forma vroiam sa o fac dreptunghiulara si cu patrate pentru spatii ca e mai usor de taiat/realizat dupa!
Toate cele bune!
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Am cautat prin ebooks si iata ce pasaje am gasit:
Si cateva din Dansul Dragonilor. Din pacate varianta in romana nu permite search, deci am sa citez din cea in engleza.
Cam asta e tot ce am gasit si sa aibe ceva relevanta la reguli. Din ce am inteles pana aici, piesele au forma de patrat, exista piese dragoni, elefanti, trebuchet, calaret usor si greu, o fortareata, arbaletisti, rege. Sunt si niste munti, care nu specifica exact ce sunt, eu zic ca tin de formele de relief. si banuiesc ca cele 3 culori de mai sus sunt pentru tipuri de teren de pe tabla. Campie apa si munte? Exista un ecran ce se pune intre cele 2 parti ale jucatorilor pentru a nu vedea aranjarea originala. Acum nu am gasit niciunde daca si terenul il aranjezi. Insa daca exista cele 3 culori, eu ma gandesc ca logic ar trebuii sa le poti aranja si pe alea in functie de ce strategie ai. Deci mi se pare ca varianta de joc cu tabla hexagonala cam iese din discutie, daca e sa luam in considerare ce e scris in carte!
Alte sugestii?
O lăsase în apartamentul ei, aplecată asupra unei table de joc, faţă în faţă cu Prinţul Trystane, mutând piese frumos ornamentate pe pătratele de jad, calcedonie şi lazurit. Buzele cărnoase ale Myrcellei erau uşor depărtate, ochii ei verzi, îngustaţi de concentrare. Cyvasse se numea jocul. Fusese adus în Oraşul Colibelor cu o galeră de negoţ din Volantis, iar orfanii îl răspândiseră de a lungul Sângelui Verde. Dornishenii de la curte se dădeau în vânt după el.
Pe Ser Arys îl scotea din minţi. Erau zece piese diferite, fiecare cu propriile atribute şi puteri, iar tabla se schimba de la un joc la altul, în funcţie de felul în care îşi aşezau jucătorii casele.
Se spune că eşti nemiloasă la masa de cyvasse cu bravul nostru Prinţ Trystane.
― El îşi aranjează mereu piesele la fel, cu toţi munţii în faţă şi elefanţii în trecători, răspunse Myrcella. Aşa că eu îmi trimit dragonul să i mănânce elefanţii.
...Atinse una dintre piesele de cyvasse, calul cel masiv. L ai prins pe Ser Gerold?...
Si cateva din Dansul Dragonilor. Din pacate varianta in romana nu permite search, deci am sa citez din cea in engleza.
You play cyvasse as badly as you tumble.”
“I am trying to lull you into a false sense of confidence,” said Tyrion, as they arranged their tiles
on either side of a carved wooden screen.
Tyrion almost grabbed his dragon but thought better of it. Last game he had brought her out too
soon and lost her to a trebuchet. “If we do meet these fabled pirates, I may join up with them. I’ll tell
them that my name is Hugor Halfmaester.” He moved his light horse toward Haldon’s mountains.
Haldon answered with an elephant. “Hugor Halfwit would suit you better.”
“I only need half my wits to be a match for you.” Tyrion moved up his heavy horse to support
the light. “Perhaps you would care to wager on the outcome?”
They played on deck, sitting cross-legged behind the cabin. Young Griff arrayed his army for
attack, with dragon, elephants, and heavy horse up front. A young man’s formation, as bold as it is
foolish. He risks all for the quick kill.
“Queen Daenerys has a large one, and no thanks to you.”
Tyrion moved his crossbows.
Near the end of that final contest, with his fortress in ruins, his dragon dead, elephants before
him and heavy horse circling round his rear, Plumm looked up smiling and said, “Yollo wins again. Death
in four.”
“Three.” Tyrion tapped his dragon. “I was lucky
Cam asta e tot ce am gasit si sa aibe ceva relevanta la reguli. Din ce am inteles pana aici, piesele au forma de patrat, exista piese dragoni, elefanti, trebuchet, calaret usor si greu, o fortareata, arbaletisti, rege. Sunt si niste munti, care nu specifica exact ce sunt, eu zic ca tin de formele de relief. si banuiesc ca cele 3 culori de mai sus sunt pentru tipuri de teren de pe tabla. Campie apa si munte? Exista un ecran ce se pune intre cele 2 parti ale jucatorilor pentru a nu vedea aranjarea originala. Acum nu am gasit niciunde daca si terenul il aranjezi. Insa daca exista cele 3 culori, eu ma gandesc ca logic ar trebuii sa le poti aranja si pe alea in functie de ce strategie ai. Deci mi se pare ca varianta de joc cu tabla hexagonala cam iese din discutie, daca e sa luam in considerare ce e scris in carte!
Alte sugestii?
Re: Cyvasse rules(english)
Inca un site cu un set de reguli pentru harta tip sah... http://teamcovenant.com/theorist/2012/09/13/a-game-of-cyvasse-anyone/
Eu zic ca avem destul material sa ne putem inspira, asa ca incep eu cu o mica propunere de reguli(ce e cu verde sunt reguli optionale ce nu apar in carte, insa nu contravin niciunei reguli din carte si ce e cu portocaliu sunt sugestii personale, ce deviaza putin de la carte, prin adaugarea de reguli sau ambiguitatea din text):
1. Se foloseste o tabla de forma rectangulara, formata din mai multe patrate, de tipul celei de sah(defapt de aceiasi dimensiune, ca sa folosim regulile deja implementate, adica 8/8 patrate). Tabla are trasat in relief pe ea liniile, adica marginile patratelor, in interiorul patratelor plasandu-se piesele pentru teren
2. Terenul si-l creaza fiecare jucator in partea lui. Exista cele 3 tipuri de culori: verde, albastru si maroniu. Albastru - apa, verde deschis - teren normal, maroniu - munti. Verde inchis sunt padurile.
3. Daca intre 2 piese muntoase exista un patrat liber, se formeaza acolo o trecatoare, patrat ce are abilitati speciale(vezi mai sus despre ce zice Myrcella). Tot de aici deduc ca fiecare tip de unitate poate sa aibe si un anumit gabarit(elefantii find mai masivi ramaneau blocati acolo). Asta insa poate fi doar o referire la faptul ca Dragonul poate zbura peste munti!
4. Unitatile. In carte se spune ca fiecare jucator are 10 unitati diferite. Cea ce inseamna ca exista 10 tipuri de unitati si fiecare jucator detine cate una. Cele mentionate in carte sunt: Regele, Dragonul, Elefantii, Cavaleria usoara si Cavaleria Grea, Trebuchet, Arbaletrieri si Fortareata. Fortareata nu cred ca e unitate, ci mai degraba un tip de Tile.
Pentru a ajunge la 10 unitati, urmatoarele piese au fost introduse, ce nu apar in carte: Catapulta, Pedestrasul si Sulitasul Fiecare unitate din cele 10 are un alt comportament pe tabla de joc.
5. Aceste piese si terenul ti-l aranjezi in secret, un paravan despartind cele 2 zone de joc.
6. Dragonul e piesa cea mai tare in joc.
Cam astea sunt concluziile rapide la care am ajuns. Astept pareri legate de ideile de pana acum, ca sa trecem efectiv la partea de creere si anume cate tile-uri din fiecare tip primesti ce efecte asupra unitatilor au acele tile-uri si ce abilitati au fiecare unitate. Dupa aceea ne putem ocupa de mecanica jocului(omoratul de piese, deplasarea, limitari, etc). Iar dupa ce avem si asta stabilit am sa fac rapid niste piese sa jucam 2-3 ture, sa vedem cum putem inbunatatii jocul!
Toate cele bune!
Eu zic ca avem destul material sa ne putem inspira, asa ca incep eu cu o mica propunere de reguli(ce e cu verde sunt reguli optionale ce nu apar in carte, insa nu contravin niciunei reguli din carte si ce e cu portocaliu sunt sugestii personale, ce deviaza putin de la carte, prin adaugarea de reguli sau ambiguitatea din text):
1. Se foloseste o tabla de forma rectangulara, formata din mai multe patrate, de tipul celei de sah(defapt de aceiasi dimensiune, ca sa folosim regulile deja implementate, adica 8/8 patrate). Tabla are trasat in relief pe ea liniile, adica marginile patratelor, in interiorul patratelor plasandu-se piesele pentru teren
2. Terenul si-l creaza fiecare jucator in partea lui. Exista cele 3 tipuri de culori: verde, albastru si maroniu. Albastru - apa, verde deschis - teren normal, maroniu - munti. Verde inchis sunt padurile.
3. Daca intre 2 piese muntoase exista un patrat liber, se formeaza acolo o trecatoare, patrat ce are abilitati speciale(vezi mai sus despre ce zice Myrcella). Tot de aici deduc ca fiecare tip de unitate poate sa aibe si un anumit gabarit(elefantii find mai masivi ramaneau blocati acolo). Asta insa poate fi doar o referire la faptul ca Dragonul poate zbura peste munti!
4. Unitatile. In carte se spune ca fiecare jucator are 10 unitati diferite. Cea ce inseamna ca exista 10 tipuri de unitati si fiecare jucator detine cate una. Cele mentionate in carte sunt: Regele, Dragonul, Elefantii, Cavaleria usoara si Cavaleria Grea, Trebuchet, Arbaletrieri si Fortareata. Fortareata nu cred ca e unitate, ci mai degraba un tip de Tile.
Pentru a ajunge la 10 unitati, urmatoarele piese au fost introduse, ce nu apar in carte: Catapulta, Pedestrasul si Sulitasul Fiecare unitate din cele 10 are un alt comportament pe tabla de joc.
5. Aceste piese si terenul ti-l aranjezi in secret, un paravan despartind cele 2 zone de joc.
6. Dragonul e piesa cea mai tare in joc.
Cam astea sunt concluziile rapide la care am ajuns. Astept pareri legate de ideile de pana acum, ca sa trecem efectiv la partea de creere si anume cate tile-uri din fiecare tip primesti ce efecte asupra unitatilor au acele tile-uri si ce abilitati au fiecare unitate. Dupa aceea ne putem ocupa de mecanica jocului(omoratul de piese, deplasarea, limitari, etc). Iar dupa ce avem si asta stabilit am sa fac rapid niste piese sa jucam 2-3 ture, sa vedem cum putem inbunatatii jocul!
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Deci m-am gandit putin asupra cum sa fie tile-urile si cate la numar. Cred ca cele de pe primul site mentionat sunt cele mai ok, cu sigura exceptie fiind Fortareata, care sa fie 4 spatii. Deci in ordine, iata tipurile de teren pentru fiecare jucator:
Muntii x6: Numai dragonul paote trece sau se paote oprii pe munti. Un numar de maxim 2 munti pe rand pot fi asezati. Unitatile ce au reach(mo prins limbajul de magic) pot ataca dragonul care sta pe munte, insa nu pot ataca unitatile din spatele muntelui.
Apa x5: Odata ce o unitate a intrat in apa, ea ramane acolo, chiar daca se mai putea misca. Tura urmatoare acea unitate e blocata si nu se poate misca, poate insa ataca la nevoie. Trebushet, catapulta si arbaletarii nu pot ataca. Dragonul nu e afectat de apa.
Padure x6: Cand o unitate intra in padure, distanta de miscare/atac a ei scade cu 1. Dragonul nu e afectat, insa nu poate ataca nicio unitate aflata in padure!
Iarba x11: teren normal, fara nicio restrictie
Fortarete x4: forteretele protejeaza unitatile tale. Daca o unitate este atacata in timp ce se afla in fortareata, fortareata e distrusa si acea unitate supravietuieste. Daca 2 sau mai multe tileuri de fortareata sunt plasate una langa alta, La distrugerea unuia, toate celelate se distrug. Fortaretele sunt neutre. Oricine le poate folosii, daca sunt goale. In cazul a fortaretelor mari, daca o unitate inamica se afla in fortareata, atacatorul nu poate lua refugiu in ea, ci doar sa o distruga. Nu poti distruge tile-uri cu fortareata pe care nu se afla unitati inamice! Fortareata paote fi distrusa doar de unitatile de asediu, elefanti sau dragon!
Cateva reguli de miscare/atac/ce faci in tura ta:
O tura consta in alegerea unei piese si miscarea ei in concordanta cu regulile ei. dupa aceea vine atacul! Daca o piesa a adversarului e ucisa ea e eliminata din joc. Dupa aceea celalat jucator isi face mutarea. Daca la o piesa se specifica ca se muta x spatii de atatea ori, inseamna ca acea piesa nu e obligata sa isi pastreze directia de mers si poate sa o schimbe!
Piesele se pot muta pe orice directie(orizontal,vertical,diagonal)
Jucatorul care isi pierde primul regele pierde!
Jocul continua pana cand unui jucator ii moare regele sau renunta la partida in favoarea celuilalt!
Piesele se impart in 4 categorii: Minore, majore, asediu si rege!
Piesele minore nu pot omora piese majore(cu o mica exceptie), insa pot omora artileria
Artileria nu poate omora piesele minore
Orice piesa poate omora regele!
Si acum sa trecem la piese:
Unitati minore:
Pedestrasul: Se misca 1 spatiu, de 2 ori, pe orice spatiu. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, acesta face schimb de locuri cu ea. Daca spatiul e ocupat de un inamic si poate sa il omoare, o face. Daca se afla langa o cavalerie(usoara sau grea), si acea cavalerie poate executa mutarea proprie in aceiasi tura!
Arbaletarul: Se poate misca 1 spatiu, pe orice spatiu liber sau ocupat de o piesa personala. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. Nu se poate muta pe un spatiu ocupat de o unitate inamica. Poate ataca pana la 2 tileuri distanta,in orice directie! Poate ataca dragonul! Nu poate ataca o piesa aflata dupa munti!
Sulitasul: Se poate misca 1 spatiu, pe orice spatiu liber sau ocupat de o piesa personala. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. Nu se poate muta pe un spatiu ocupat de o unitate inamica. Dupa mutare, ataca o piesa aflata langa ea. Daca cumva o piesa inamica s-a plasat langa el tura trecuta, si nu l-a omorat, la inceputul turei poti in loc sa muti sa omori acea piesa. Nu poate omora dragonul, nu poate fi omorata de catre cavalerie!
Unitati majore:
Cavaleria usoara: Se poate misca 1 spatiu, de 4 ori. Daca aterizeaza pe acelasi spatiu cu un inamic, il omoara, daca poate. altfel nu se poate muta pe acel spatiu!Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. Nu poate omora elefantii si cavaleria grea.
Cavaleria grea: Se poate misca 1 spatiu, de 3 ori. Daca aterizeaza pe acelasi spatiu cu un inamic, il omoara, daca poate. altfel nu se poate muta pe acel spatiu! Nu poate omora elefantii!
Elefantii: Se poate misca 1 spatiu. Daca aterizeaza pe acelasi spatiu cu un inamic, il omoara daca poate. Poate distruge fortarete, daca se afla langa ele!
Dragonul: Piesa cea mai puternica. Se misca in linie dreapta, oricate spatii doreste. Se poate bloca doar in dragonul oponentului. Dupa ce se opreste, ataca orice unitate invecinata cu el. Poate ataca o fortareata in loc, distrugand-o. Daca in acea fortareata este o unitate inamica, acesta o distruge pe ea in locul fortaretei. Poate fi omorat doar de arbaletist, catapulta, trebushet sau dragonul inamic! Se poate oprii pe un munte! nu poate ataca unitatile aflate in padure, insa poate da foc padurii, transformand-o in iarba!
Regele:Se poate misca 1 spatiu. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. nu poate omora nicio piesa. Daca dragonul ataca regele si poate sa omoare alta piesa in locul regelui, atunci el o va face!
Unitati de asediu:
Catapulta: se misca 1 spatiu. Ataca la 2 tile-uri distanta, in orice directie, in linie dreapta. Poate distruge fortarete, poate ataca dragonul.
Trebuscet: Se misca 1 spatiu. Ataca la 3 tileuri distanta, in linie dreapta in directia in care a fost facuta ultima miscare. Poate ataca dragonul si fortareata, poate trage peste munti!
Cam astea ar fi regulile. Ceva completari/nedumeriri? O sa fac din hartie o varianta foarte simpla pentru sambata sa testam!
Toate cele bune!
Muntii x6: Numai dragonul paote trece sau se paote oprii pe munti. Un numar de maxim 2 munti pe rand pot fi asezati. Unitatile ce au reach(mo prins limbajul de magic) pot ataca dragonul care sta pe munte, insa nu pot ataca unitatile din spatele muntelui.
Apa x5: Odata ce o unitate a intrat in apa, ea ramane acolo, chiar daca se mai putea misca. Tura urmatoare acea unitate e blocata si nu se poate misca, poate insa ataca la nevoie. Trebushet, catapulta si arbaletarii nu pot ataca. Dragonul nu e afectat de apa.
Padure x6: Cand o unitate intra in padure, distanta de miscare/atac a ei scade cu 1. Dragonul nu e afectat, insa nu poate ataca nicio unitate aflata in padure!
Iarba x11: teren normal, fara nicio restrictie
Fortarete x4: forteretele protejeaza unitatile tale. Daca o unitate este atacata in timp ce se afla in fortareata, fortareata e distrusa si acea unitate supravietuieste. Daca 2 sau mai multe tileuri de fortareata sunt plasate una langa alta, La distrugerea unuia, toate celelate se distrug. Fortaretele sunt neutre. Oricine le poate folosii, daca sunt goale. In cazul a fortaretelor mari, daca o unitate inamica se afla in fortareata, atacatorul nu poate lua refugiu in ea, ci doar sa o distruga. Nu poti distruge tile-uri cu fortareata pe care nu se afla unitati inamice! Fortareata paote fi distrusa doar de unitatile de asediu, elefanti sau dragon!
Cateva reguli de miscare/atac/ce faci in tura ta:
O tura consta in alegerea unei piese si miscarea ei in concordanta cu regulile ei. dupa aceea vine atacul! Daca o piesa a adversarului e ucisa ea e eliminata din joc. Dupa aceea celalat jucator isi face mutarea. Daca la o piesa se specifica ca se muta x spatii de atatea ori, inseamna ca acea piesa nu e obligata sa isi pastreze directia de mers si poate sa o schimbe!
Piesele se pot muta pe orice directie(orizontal,vertical,diagonal)
Jucatorul care isi pierde primul regele pierde!
Jocul continua pana cand unui jucator ii moare regele sau renunta la partida in favoarea celuilalt!
Piesele se impart in 4 categorii: Minore, majore, asediu si rege!
Piesele minore nu pot omora piese majore(cu o mica exceptie), insa pot omora artileria
Artileria nu poate omora piesele minore
Orice piesa poate omora regele!
Si acum sa trecem la piese:
Unitati minore:
Pedestrasul: Se misca 1 spatiu, de 2 ori, pe orice spatiu. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, acesta face schimb de locuri cu ea. Daca spatiul e ocupat de un inamic si poate sa il omoare, o face. Daca se afla langa o cavalerie(usoara sau grea), si acea cavalerie poate executa mutarea proprie in aceiasi tura!
Arbaletarul: Se poate misca 1 spatiu, pe orice spatiu liber sau ocupat de o piesa personala. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. Nu se poate muta pe un spatiu ocupat de o unitate inamica. Poate ataca pana la 2 tileuri distanta,in orice directie! Poate ataca dragonul! Nu poate ataca o piesa aflata dupa munti!
Sulitasul: Se poate misca 1 spatiu, pe orice spatiu liber sau ocupat de o piesa personala. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. Nu se poate muta pe un spatiu ocupat de o unitate inamica. Dupa mutare, ataca o piesa aflata langa ea. Daca cumva o piesa inamica s-a plasat langa el tura trecuta, si nu l-a omorat, la inceputul turei poti in loc sa muti sa omori acea piesa. Nu poate omora dragonul, nu poate fi omorata de catre cavalerie!
Unitati majore:
Cavaleria usoara: Se poate misca 1 spatiu, de 4 ori. Daca aterizeaza pe acelasi spatiu cu un inamic, il omoara, daca poate. altfel nu se poate muta pe acel spatiu!Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. Nu poate omora elefantii si cavaleria grea.
Cavaleria grea: Se poate misca 1 spatiu, de 3 ori. Daca aterizeaza pe acelasi spatiu cu un inamic, il omoara, daca poate. altfel nu se poate muta pe acel spatiu! Nu poate omora elefantii!
Elefantii: Se poate misca 1 spatiu. Daca aterizeaza pe acelasi spatiu cu un inamic, il omoara daca poate. Poate distruge fortarete, daca se afla langa ele!
Dragonul: Piesa cea mai puternica. Se misca in linie dreapta, oricate spatii doreste. Se poate bloca doar in dragonul oponentului. Dupa ce se opreste, ataca orice unitate invecinata cu el. Poate ataca o fortareata in loc, distrugand-o. Daca in acea fortareata este o unitate inamica, acesta o distruge pe ea in locul fortaretei. Poate fi omorat doar de arbaletist, catapulta, trebushet sau dragonul inamic! Se poate oprii pe un munte! nu poate ataca unitatile aflate in padure, insa poate da foc padurii, transformand-o in iarba!
Regele:Se poate misca 1 spatiu. Daca spatiul e ocupat de o unitate personala, face schimb de locuri cu ea. nu poate omora nicio piesa. Daca dragonul ataca regele si poate sa omoare alta piesa in locul regelui, atunci el o va face!
Unitati de asediu:
Catapulta: se misca 1 spatiu. Ataca la 2 tile-uri distanta, in orice directie, in linie dreapta. Poate distruge fortarete, poate ataca dragonul.
Trebuscet: Se misca 1 spatiu. Ataca la 3 tileuri distanta, in linie dreapta in directia in care a fost facuta ultima miscare. Poate ataca dragonul si fortareata, poate trage peste munti!
Cam astea ar fi regulile. Ceva completari/nedumeriri? O sa fac din hartie o varianta foarte simpla pentru sambata sa testam!
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Dupa cate am citit si fiind mare fan al cartilor din seria "Cantec de gheata si foc" sunt sigur ca voi fi unul dintre jucatorii pasionati ai jocului (chiar cu regulament facut de Tavi ) asa ca abia astept ziua de sambata sa il testam.
Cum sunt si jucator de sah cred ca nu va fi o mare problema sa ma adaptez la joc. Acum ramane sa vedem cum vom sta cu realizarea jocului.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Cum sunt si jucator de sah cred ca nu va fi o mare problema sa ma adaptez la joc. Acum ramane sa vedem cum vom sta cu realizarea jocului.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Cyvasse rules(english)
Pentru a nu investii mult in varianta de test, eu zic asa:
Totul sa fie tiparit pe coala normala de hartie. Piesele se formeaza prin indoirea unui dreptunghi pe jumatate, pe fiecare fata desenat personajul respectiv. Pentru a nu complica harta cu patratele de hartie, care pot zbura, eu zic sa fac un caroiaj de 8/4 pe o coala A4, o tiparesc de 2 ori, si terenul il desemnam prin simboluri alese dinainte fiecare pe partea lui dupa cum vrea, si apoi asezam piesele. Pentru a despartii terenurile in faza de inceput, cred ca un capac de cutie de joc ajunge!
O sa tiparesc 6 coli A4 cu caroiajul si piesele pentru fiecare si vedem cum e cu regulile. Daca mecanica merge ok, putem sa incepem sa ne gandim cum sa il realizam sa arate mult mai frumos!
Toate cele bune!
Totul sa fie tiparit pe coala normala de hartie. Piesele se formeaza prin indoirea unui dreptunghi pe jumatate, pe fiecare fata desenat personajul respectiv. Pentru a nu complica harta cu patratele de hartie, care pot zbura, eu zic sa fac un caroiaj de 8/4 pe o coala A4, o tiparesc de 2 ori, si terenul il desemnam prin simboluri alese dinainte fiecare pe partea lui dupa cum vrea, si apoi asezam piesele. Pentru a despartii terenurile in faza de inceput, cred ca un capac de cutie de joc ajunge!
O sa tiparesc 6 coli A4 cu caroiajul si piesele pentru fiecare si vedem cum e cu regulile. Daca mecanica merge ok, putem sa incepem sa ne gandim cum sa il realizam sa arate mult mai frumos!
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Deci buuuun! Dupa tura de sambata am tras cateva concluzii, pe care am sa le relatex aici. Tura urmatoare o sa jucam si dupa regulile astea!
In primul rand, armatele au intrat direct in batalie, ceea ce nu e normal. Deci sa lasam un rand de patrate liber, in susul tablei, sa avem, o mica distanta intre piese.
Apoi ordinea turei tale trebuie respectata! Adica ataci dupa cum spune piesa!
Unitatile de asediu nu pot trece prin padure, e si logic! Celelalte unitati pentru fiecare spatiu prin padure, pierd 1 miscare, daca se misca mai mult de 1.
Daca am uitat ceva Cosmin sa ma anunti!
In primul rand, armatele au intrat direct in batalie, ceea ce nu e normal. Deci sa lasam un rand de patrate liber, in susul tablei, sa avem, o mica distanta intre piese.
Apoi ordinea turei tale trebuie respectata! Adica ataci dupa cum spune piesa!
Unitatile de asediu nu pot trece prin padure, e si logic! Celelalte unitati pentru fiecare spatiu prin padure, pierd 1 miscare, daca se misca mai mult de 1.
Daca am uitat ceva Cosmin sa ma anunti!
Re: Cyvasse rules(english)
Ar mai fi o chestiune sau doua, masinile de lupta care sunt asezate in fortareata sa aiba nevoie de 2 ture pentru a putea fi deplasate. O tura ca sa iasa din fortareata si doar in urmatoarea tura sa se poata deplasa. De asemenea cred ca ar fi ok daca fortareata nu ar putea fi distrusa din un singur atac. Ar trebui sa existe totusi o diferenta intre unitatile de lupta si fortareata. Daca unitatile se pot distruge din primul atac, fortareata ar trebui sa fie un pic mai puternica. De asemenea si unitatile: elefant, dragon si cavalerie grea ar trebui sa aiba aceiasi rezistenta.
Prea usor se distrug pe campul de lupta si prea in contra logicii si firii.
Ma mai gandesc si poate mai imi vine ceva idee. Din fericire febra are si efecte benefice.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Prea usor se distrug pe campul de lupta si prea in contra logicii si firii.
Ma mai gandesc si poate mai imi vine ceva idee. Din fericire febra are si efecte benefice.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Cyvasse rules(english)
Apoi putine unitati pot distruge fortareata, de aia moare asa de greu. Plus noi am gresit la final, cavalerul tau nu putea sa distruga fortareata. Eventual sa zicem ca daca sunt 2 unitati una langa alta pot distruge o fortareata sau alta unitate mai tare(considerat ca un atac), ca ar avea logica.
Plus dragonul nu distruge fortareata, ci unitatile din ea din prima, fortareata ramane intacta(ar avea logica, vezi povestea harenhall). Singura exceptie ar fi cu regele, unde intai ar distruge fortareata!
Plus ar trebuii bine puse la punct regulile de miscare/atac la fiecare piesa. Care e ordine ala fiecarE? Intai se misca apoi ataca? Sau doar ataca? Cand ataca, tre sa fie pe acelasi spatiu sau poate ataca de la spatiu de langa, fara sa se miste pe el. Aici cred ca se poate jongla mult cu regulile, in functie de ce tip de unitate e si ce e caracteristic pentru ea!
Plus dragonul nu distruge fortareata, ci unitatile din ea din prima, fortareata ramane intacta(ar avea logica, vezi povestea harenhall). Singura exceptie ar fi cu regele, unde intai ar distruge fortareata!
Plus ar trebuii bine puse la punct regulile de miscare/atac la fiecare piesa. Care e ordine ala fiecarE? Intai se misca apoi ataca? Sau doar ataca? Cand ataca, tre sa fie pe acelasi spatiu sau poate ataca de la spatiu de langa, fara sa se miste pe el. Aici cred ca se poate jongla mult cu regulile, in functie de ce tip de unitate e si ce e caracteristic pentru ea!
Re: Cyvasse rules(english)
Am mai studiat putin problema la cyvasse, legata de unitati si da, ar trebuii sa introducem mai multe unitati din fiecare tip si de asemenea fiecare unitate sa aibe HP-ul ei, sa nu moara dintr-o lovitura. Raman insa la tabla in stilul celei de sah. Cam cate unitati din fiecare sa ai? eu zic asa:
rege/dragon 1 bucata, 5 HP la dragon
elefanti 2 buc 4HP
cavalerie 2 buc din fiecare Grea 3 HP usoara 2 HP
catapulta/trebucet 1 buc din fiecare intre 1-3 HP nu stiu inca cat
pedestras 8 buc 1 HP
arcas 4(sau 6 buc) 1HP
sulitas 4(sau 6 buc) 1 HP
Pentru moment putem nota HP-ul ca si la magic, cu zaruri! Legat de fortarete, zici sa le dam si lor HP? Cat?
La piesele de teren ce zici, mai trebuie lucrat sau e ok asa ca si numar si proprietati?
rege/dragon 1 bucata, 5 HP la dragon
elefanti 2 buc 4HP
cavalerie 2 buc din fiecare Grea 3 HP usoara 2 HP
catapulta/trebucet 1 buc din fiecare intre 1-3 HP nu stiu inca cat
pedestras 8 buc 1 HP
arcas 4(sau 6 buc) 1HP
sulitas 4(sau 6 buc) 1 HP
Pentru moment putem nota HP-ul ca si la magic, cu zaruri! Legat de fortarete, zici sa le dam si lor HP? Cat?
La piesele de teren ce zici, mai trebuie lucrat sau e ok asa ca si numar si proprietati?
Re: Cyvasse rules(english)
De ceva vreme nu m-am mai ocupat de regulile de cyvasse, insa acum, ca am putin timp liber, am reusit sa fac un mic ghid pentru jucatori.
Cred ca trebuie sa explic cativa dintre termeni si notatii.
La mutare, dupa cum se poate vedea, toate sunt de forma mxn
m este numarul de spatii pe care le muti in linie dreapta la o mutare si n este de cate ori faci acea mutare intr-o tura. De exemplu cavaleria grea se misca 1x4, asta inseamna ca se misca cate 1 patratel odata, de 4 ori, si isi paote schimba directia, nu e obligat sa mearga in linie dreapta, fata de cum e elefantul, 2x1, care se misca 2 spatii intr-o singura directie.
Tipurile de atac sunt foarte simple:
Cucerire e ca la sah, cand aterizezi pe un spatiu pe care e inamicul, daca poti sa ii iei piesa, i-o iei
Distanta inseamna ca atacul are loc la o distanta stabilita inainte de x spatii.
Adiacent inseamna ca unitatea respectiva cucereste piesele aflate pe cele 8 spatii de langa el.
Directional din paranteza inseamna ca o comanda poate fi executata numai in directia ultimei miscari. Se poate sacrifica miscarea piesei respective pentru a schimba directia de atac.
Zonal inseamna ca un damage mai mic este dat unui patrat format din 9 patratele mici. Toate unitatile(inclusiv cele personale) primesc damage.
Mai am putin de lucrat la reguli, insa jocul este aproape complet. Ceva pareri? Putem incerca o partida vineri si una sambata, sa testam mecanica noua!
Toate cele bune!
Cred ca trebuie sa explic cativa dintre termeni si notatii.
La mutare, dupa cum se poate vedea, toate sunt de forma mxn
m este numarul de spatii pe care le muti in linie dreapta la o mutare si n este de cate ori faci acea mutare intr-o tura. De exemplu cavaleria grea se misca 1x4, asta inseamna ca se misca cate 1 patratel odata, de 4 ori, si isi paote schimba directia, nu e obligat sa mearga in linie dreapta, fata de cum e elefantul, 2x1, care se misca 2 spatii intr-o singura directie.
Tipurile de atac sunt foarte simple:
Cucerire e ca la sah, cand aterizezi pe un spatiu pe care e inamicul, daca poti sa ii iei piesa, i-o iei
Distanta inseamna ca atacul are loc la o distanta stabilita inainte de x spatii.
Adiacent inseamna ca unitatea respectiva cucereste piesele aflate pe cele 8 spatii de langa el.
Directional din paranteza inseamna ca o comanda poate fi executata numai in directia ultimei miscari. Se poate sacrifica miscarea piesei respective pentru a schimba directia de atac.
Zonal inseamna ca un damage mai mic este dat unui patrat format din 9 patratele mici. Toate unitatile(inclusiv cele personale) primesc damage.
Mai am putin de lucrat la reguli, insa jocul este aproape complet. Ceva pareri? Putem incerca o partida vineri si una sambata, sa testam mecanica noua!
Toate cele bune!
Re: Cyvasse rules(english)
Foarte interesante modificarile. Pe vineri cred ca vom fi prea aglomerati si cu "Magic"/"Kingsburg" asa ca mai bine lasam pe sambata sau pentru o sesiune viitoare.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Cyvasse rules(english)
Ca tot e mort de ceva vreme topicul asta, hai sa il scot de la naftalina. Avand cateva ore libere in weekend m-am pus si am tiparit un mic player aid brut de tot(fara design, strict informatie) si un set de piese nou. Cu proxima ocazie eu zic sa dam un test mic sa vedem cum se misca jocul dupa inbunatatiri!
Toate cele bune!
Toate cele bune!
Subiecte similare
» Kingsburg rules(english)
» Eurorails Rules (english)
» Empire builder(Eurorails) rules(english)
» Fortune and Glory(english)
» Reguli ticket to ride - Europe(english)
» Eurorails Rules (english)
» Empire builder(Eurorails) rules(english)
» Fortune and Glory(english)
» Reguli ticket to ride - Europe(english)
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum