Risk - jocul cuceririi strategice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Risk - jocul cuceririi strategice

Mesaj  tyco la data de Vin 11 Ian 2013, 16:12

Salutari!
In cele ce urmeaza am sa va prezint primul meu "Board Game" in adevaratul sens al cuvantului si anume Risk. Desi nu l-am mai jucat demult si ma gandesc sa il vand(nu stiu cine l-ar cumpara totusi), am avut cateva partide interesante. Insa las opiniile pentru final, sa incepem cu prezentarea...
In primul rand cutia, dimensiuni acceptabile, putin mai lunga decat mi-ar placea mie dar totusi destul de ok

In interiorul cutiei gasim manualul cu isntructiuni in limba romana, tabla de joc cu harta lumii si diverse piese si carti...

Manualul este foarte frumos realizat, arata ca si un plic cu instructiuni strict secrete Smile

Cartile cu teritoriile de pe harta. Din pacate aici este un capitol la care varianta mea, revizuita, este inferioara fata de original. La original pentru a cumpara o armata trebuia sa ai 3 carti cu acelasi simbol pe el(soldat, calaret sau tun) sau una ce avea cele 3 simboluri pe ea. Cu cat se cumparau mai multe armate, cu atata crestea numarul de soldati primiti. Astfel pe la finalul jocului primeai si 30 de intariri. Aici primesti in functie de cate stele ai pe carti, sunt carti cu 1 sau 2 stele. Intradevar la 6 stele primesti mai mult decat daca iei de 2 ori 3 stele, insa tot mi se pare un sistem aiurit.

Piesele pentru armata. Sunt armate de putere 1 si de putere 3. Din pacate aici iarasi au dato in bara. In varianta originala aveai 3 tipuri de miniaturi
soldati valorand 1 punct de armata, calareti pentru 5 puncte si tunuri pentru 10 puncte. Era mai frumos sa vezi campul de batalie umplut de miniaturi decat de niste sageti...

Harta jocului a ramas neschimbata....

Jocul se joaca la fel. exista zaruri de atac negre - 3 la numar si zaruri de aparare rosii - 2 la numar. Cand ataci selectezi cate trupe duci sa ataci. Apoi dai cu zarul aparatorul da cu zarul. Se pun numerele in ordine iar cel mai mare castiga. In caz de egalitate aparatorul castiga. Cel care pierde, a pierdut o armata. Se continua pana cand atacatorul se retrage sau a cucerit teritoriul.
Acum apar diferentele, care aduc un plus mare jocului. Exista un zar de atac si unul de aparare in plus. Cum le primesti am sa revin imediat!

Exista industrie, care se pune aleatoriu pe harta si automat face acel teritoriu mai valoros...

Aparitia capitalelor este o alta aditie binevenita. Capitala ta poate fi cucerita in timpul jocului, ea iti ofera doar o intarire in plus la armata, insa pentru a castiga la final, trebuie sa ai control asupra capitalei tale.
Pe langa asta exista 4 obiective majore si 4 obiective minore de indeplinit. Ele sunt de forma "cucereste toata asia" sau controleaza 8 industrii" sau "controleaza 2 capitale inamice". Ele iti ofera diverse beneficii odata ce le-ai indeplinit, cum ar fi aeroport, o intarire in plus sau puternicul zar in plus de atac sau aparare de care am vorbit mai sus.


In concluzie pot spune ca jocul este interesant, desi daca iesi rapid afara din joc ai sa te cam plictisesti asteptand pe ceilalti sa termine, lucru pe care eu nu il prea suport in jocuri. Dezavantajele de la carti si piese nu sunt total echilibrate de bonusurile date de industrie capitale si obiective, plus arata foarte urat acele sageti. Am jucat si varianta originala si pot spune ca cel mai bine e sa le ai pe amandoua variantele sa folosesti harta industria capitala si obiectivele strategice de la aceasta varianta si sa pastrezi sistemul de intariri si miniaturile de la jocul original

Sper ca v-a fost utila aceasta mica prezentare si v-a facut placere sa o cititi!
Toate cele bune!

_________________



Top 10:

avatar
tyco
Game Master of the month
Game Master of the month

Mesaje : 557
Data de inscriere : 23/11/2012
Varsta : 28
Localizare : In lumea mea

http://www.arrailclub.uv.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum