Yu-Gi-Oh!
4 participanți
Pagina 1 din 1
Yu-Gi-Oh!
Yu-Gi-Oh! este un joc cu carti, similar cu Magic, care insa are in spate o poveste interesanta, ce a fost redata printr-un serial anime cu acelasi nume. Am sa prezint regulile de baza ale acestui joc, preluate de pe site-ul yu-gi-oh.bossforum.net
Pentru inceput, trebuie sa cunosti arena (field). Aceasta contine urmatoarele zone:
Deck Zone: locul unde iti asezi deck-ul, pe care noi il numim pachet
Graveyard: locul unde ajung toate cartile folosite de-alungul jocului
Out of Play: aceasta nu este o zona oficiala pe arena. Ci poate fi oricunde in afara arenei pentru momente cand se mentioneaza ca o carte a fost scoasa din joc.
Monster Zone: locul unde se invoca (unde se pun) cartile monstrii, recunoscute dupa culoarea lor unica, galben sau maro.
Magic/ Trap Zone: locul unde sunt activate sau setate (asezate cu fata in jos) cartile magice si capcane, cunoscute dupa culoarea lor unica, verde si violet.
Field Zone: locul unde se pune o carte magica ce schimba continutul arenei dupa descriptia sa.
Fusion Zone: locul unde iti asezi deck-ul cu monstrii fuzionati.
Phases.
In timpul unei ture, un jucator trebuie sa treaca prin 6 faze (phase) diferite pentru a-si etala strategia, pentru a ataca. Tot ce este nevoie pentru a-si demonstra talentul in duel. Acestea sunt:
Draw Phase: tura in care tragi o carte de deasupra pachetului si o asezi in mana
Stand-By Phase: aceasta tura nu este chiar folosita in mod direct. Ci aceasta ia parte la actiuni mentionate numai pe anumite carti ce mentioneaza aceasta tura
Main Phase 1: tura principala intai in care decurge toata actiunea pentru a-ti stabili strategia. In aceasta tura, invoci monstrii sau activezi precum setezi carti magice si capcane.
Battle Phase: tura in care alegi si ataci monstrii oponenti sau pe jucator in cazul in care poti efectua un atac direct in lipsa monstrilor pe arena sa. Atentie, aceasta tura detine inca trei sub-ture care multi nu le iau in calcul si gresesc ajungandu-se la certuri pe baza necunoasterii regulamentului.
Attack turn: timpul in care ai determinat atacul monstrului tau spre oponent
Counter turn: tura in care ii se permite oponentului sa reactioneze cu efecte mentionate pe cartile ce ar putea sa le foloseasca in acel moment
Damage count: timpul in care se calculeaza daunele provocate impotriva oponentului
Main Phase 2: aceleasi actiuni ce se desfasoara de-alungul primului Main Phase.
End Turn: multi cred ca aceasta tura nu face nimic, fiind finalul actiunilor unui jucator intr-o tura. Dar aceasta a fost introdusa pentru anumite efecte de carti ce iau in calcul aceasta tura. La sfarsitul unei ture, oponentul trebuie sa mentioneze ca a trecut prin aceasta tura si ca e gata sa predea actiunile oponentului sau pentru a continua.
Playing
Summon: a invoca, inseamna a pune un monstru pe arena. Acest lucru poate fi facut DOAR o singura data pe tura, exceptand invocarile speciale sau invocarile prin fuziune, precum si mentionarile unor efecte.
Set: a seta o carte, inseamna a o pune cu fata in jos. Un jucator poate seta atat monstrii cu fata in jos, cat si/ sau cartile magice si capcane. Eista o diferenta insa intre a seta un monstru si o carte magica sau capcana. Cartile magice si capcane sunt setate cu fata in jos in pozitie verticala (cand joci o carte capcana, aceasta merge jucata numai prin setare si nu poate fi activata decat dupa o tura dupa ce ai pus-o pe arena), iar monstrii, in pozitie orizontala. Pozitia orizontala pentru monstrii reprezinta pozitia defensiva. Un jucator foloseste monstrii in pozitie defensiva pentru a-si apara punctele deviata. Cand un monstru in pozitie defensiva este distrus, jucatorul care a pierdut monstrul, nu pierde nici un punct de viata. Insa, daca e distrus in pozitie de atac (pozitie verticala), acesta primeste dauna diferenta intre punctele de atac ale celor doi montrii.
Attack: intr-o tura, un jucator poate ataca cu atati monstrii cu cati are pe arena si pot face acest lucru. Atentie: jucatorul care a inceput duelul, nu poate efectua un atac decat pana in tura urmatoare (nu ma intrebati de ce ca nu eu am facut regulamentul). Primul jucator care a ramas fara puncte de viata, a pierdut duelul.
Position change: un monstru poate sa-si schimbe pozitia din atac in defensiva si vice-versa numai o data pe tura. Tura in care ai invocat, setat sau invocat special monstrul respectiv, acesta nu-si poate schimba pozitia orice ar fi, exceptand efectele ce mentioneaza acest lucru.
Atac/defensiva: Un monstru, poate ataca monstrii oponenti in orice pozitie s-ar afla. Insa, atunci cand punctele de atac sau defensiva ale monstrului oponent sunt mai mari decat monstrul cu care ai efectuat atacul, atunci, tu suferi daunele. Exemplu:
Elemental Hero Clayman
ATK 800 DEF 2000
(pozitie atac)
vs.
Elemental Hero Avian
ATK 1000 DEF (nu mai stiu sigur, dar nu ara aface)
(pozitie atac)
Evident, Avian castiga lupta din moment ce punctele sale de atac sunt 1000 impotriva la 800. Dar daca o luam in modul urmator:
Elemental Hero Clayman
ATK 800 DEF 2000
(pozitie defensiva)
vs.
Elemental Hero Avian
ATK 1000 DEF ///
(pozitie atac)
In cazul asta, Avian ataca cu 1000 spre punctele defensive 2000. Aici Avian pierde batalia si posesorul lui Avian pierde diferenta de puncte (2000 - 1000 = 1000). A nu se uita, ca un monstru atacat in defensiva cu punctele defesinve mai mari decat atacul monstrului cu care ai atacat, monstrul cu atacul mai mic nu este distrus, datorita ca monstrul oponent este in defensiva. Daca era in pozitie atac si punctele sale de atac erau mai mari decat cel care ataca, atunci cel care a atacat, este distrus facandu-se in continuare diferenta de puncte pentru daune.
Acesta este regulamentul de baza, desi este mult mai explicit de atat. Dar am scris cat sa intelegi cum se joaca pentru inceput, iar cu timpul iti poti dezvolta cunostintele in ceea ce inseamna regulament. Sunt multe efecte de carti in prezent care evita o gramada de reguli prin descriptia lor, si acestea pot spune ca sunt foarte obosituare. Anyhow, sper ca ti-am fost de folos si ca vei stii sa joci cat de cat pentru inceput. Si eu sunt un jucator Yu-Gi-Oh si stiu foarte bine sa joc, insa, nu am mai jucat de mai bine de un an si nu mai am nici carti. Totusi, este un joc foarte bun pentru strategieni si ganditori. Cu timpul, vei intelege mai bine regulamentul cat sa-l folosesti pe deplin incat sa faci ditr-un duel o masa plina de efecte si combo care sa te faca victorios. Noroc si bafta in duele.
Bonus pentru anumite reguli.
Flip efect: Sunt naumiti monstrii cu efecte ce pot fi activate numai prin actiunea Flip Summon (in momentul cand intorci un monstru din pozitie seta in pozitie de atac cu fata in sus). In momentul acela, poti urmarii pasii efctului ce apar in descriptia cartii.
Chain Link.
Acesta apare in urma unor activari simultane de efecte ale monstrilor precum si carti magice si capcane. Sa fac un fel de tabel pentr a intelege.
1st activate|
2nd activate|
3rd activate|
4th activate|
Ordinea pasilor de a lua in calcul efectele sunt urmatoarele:
4th activate (primul efect luat in calcul)
3rd activate (al doilea efect luat in calcul)
2nd activate (al treilea efect luat in calcul)
1st activate (al patrulea efect luat in calcul)
Acest lucru trebuie stiut atunci cand tu sau oponentul tau incercati sa va distrugeti strategiile prin combaterea cu alte efecte ce va poate nega efectul respectiv sau pur si simplu sa fie efecte inaintea efectelor oponentului.
Pasul 2 Cum sati faci un deck (pachet) bun
Pentru inceput trebuie sa ai toate cartiile.Apoi construire unu deck perfect este:
a) Pentru aparare:
Giant solider of tone
Aqua Madoor
Mystical Elf
Prevent Rat
b)atac+Efecte:
Jinzo
Summoned Skull
Zombyra the dark
Gemeny Elf
CopyCard - copieaza punctele de atac/aparare a oricarui monstru
Sangan
Cyber-Steyn - cu aceasta carte poti invoca orice monstru de fuziune in schimbul a 5000 puncte de viata
c)Spell cards:
Card Destruction
Card Of Safe Returning
Dark Hole
Ekibyo Drakmord
Giante Trunade
Gracefull Charity
Monster Reborn
Premature Burial
Scapegoat
Swords Of Revaling Light
The Dark Room
The Shallow Grave
Upstart Goblin
d)Trap Cards:
Backup Solider
Call of the Haunted
Ceasefire
Gravity Bind
Mask Of Restrict
Mirror Force
Solemn Wishes
Time Machine
Torrential Tributte
Cartile prezentate aici sunt doar cateva din multitudinea de carti existente pentru acest joc, aceste carti fiind prezente in deck-ul personajului principal din anime.
Personal sunt foarte atasat de acest joc, fiindca ma uitam la serial cand eram mai mic, probabil de aceea am avut dificultati in a intelege magic, fiindca eram obisnuit cu metoda de joc de aici. Din pacate in Romania nu am vazu pana acum acest joc de vanzare, probabil ca imi voi face eu vreo 2 deck-uri pentru a il putea juca!
Toate cele bune!
Pentru inceput, trebuie sa cunosti arena (field). Aceasta contine urmatoarele zone:
Deck Zone: locul unde iti asezi deck-ul, pe care noi il numim pachet
Graveyard: locul unde ajung toate cartile folosite de-alungul jocului
Out of Play: aceasta nu este o zona oficiala pe arena. Ci poate fi oricunde in afara arenei pentru momente cand se mentioneaza ca o carte a fost scoasa din joc.
Monster Zone: locul unde se invoca (unde se pun) cartile monstrii, recunoscute dupa culoarea lor unica, galben sau maro.
Magic/ Trap Zone: locul unde sunt activate sau setate (asezate cu fata in jos) cartile magice si capcane, cunoscute dupa culoarea lor unica, verde si violet.
Field Zone: locul unde se pune o carte magica ce schimba continutul arenei dupa descriptia sa.
Fusion Zone: locul unde iti asezi deck-ul cu monstrii fuzionati.
Phases.
In timpul unei ture, un jucator trebuie sa treaca prin 6 faze (phase) diferite pentru a-si etala strategia, pentru a ataca. Tot ce este nevoie pentru a-si demonstra talentul in duel. Acestea sunt:
Draw Phase: tura in care tragi o carte de deasupra pachetului si o asezi in mana
Stand-By Phase: aceasta tura nu este chiar folosita in mod direct. Ci aceasta ia parte la actiuni mentionate numai pe anumite carti ce mentioneaza aceasta tura
Main Phase 1: tura principala intai in care decurge toata actiunea pentru a-ti stabili strategia. In aceasta tura, invoci monstrii sau activezi precum setezi carti magice si capcane.
Battle Phase: tura in care alegi si ataci monstrii oponenti sau pe jucator in cazul in care poti efectua un atac direct in lipsa monstrilor pe arena sa. Atentie, aceasta tura detine inca trei sub-ture care multi nu le iau in calcul si gresesc ajungandu-se la certuri pe baza necunoasterii regulamentului.
Attack turn: timpul in care ai determinat atacul monstrului tau spre oponent
Counter turn: tura in care ii se permite oponentului sa reactioneze cu efecte mentionate pe cartile ce ar putea sa le foloseasca in acel moment
Damage count: timpul in care se calculeaza daunele provocate impotriva oponentului
Main Phase 2: aceleasi actiuni ce se desfasoara de-alungul primului Main Phase.
End Turn: multi cred ca aceasta tura nu face nimic, fiind finalul actiunilor unui jucator intr-o tura. Dar aceasta a fost introdusa pentru anumite efecte de carti ce iau in calcul aceasta tura. La sfarsitul unei ture, oponentul trebuie sa mentioneze ca a trecut prin aceasta tura si ca e gata sa predea actiunile oponentului sau pentru a continua.
Playing
Summon: a invoca, inseamna a pune un monstru pe arena. Acest lucru poate fi facut DOAR o singura data pe tura, exceptand invocarile speciale sau invocarile prin fuziune, precum si mentionarile unor efecte.
Set: a seta o carte, inseamna a o pune cu fata in jos. Un jucator poate seta atat monstrii cu fata in jos, cat si/ sau cartile magice si capcane. Eista o diferenta insa intre a seta un monstru si o carte magica sau capcana. Cartile magice si capcane sunt setate cu fata in jos in pozitie verticala (cand joci o carte capcana, aceasta merge jucata numai prin setare si nu poate fi activata decat dupa o tura dupa ce ai pus-o pe arena), iar monstrii, in pozitie orizontala. Pozitia orizontala pentru monstrii reprezinta pozitia defensiva. Un jucator foloseste monstrii in pozitie defensiva pentru a-si apara punctele deviata. Cand un monstru in pozitie defensiva este distrus, jucatorul care a pierdut monstrul, nu pierde nici un punct de viata. Insa, daca e distrus in pozitie de atac (pozitie verticala), acesta primeste dauna diferenta intre punctele de atac ale celor doi montrii.
Attack: intr-o tura, un jucator poate ataca cu atati monstrii cu cati are pe arena si pot face acest lucru. Atentie: jucatorul care a inceput duelul, nu poate efectua un atac decat pana in tura urmatoare (nu ma intrebati de ce ca nu eu am facut regulamentul). Primul jucator care a ramas fara puncte de viata, a pierdut duelul.
Position change: un monstru poate sa-si schimbe pozitia din atac in defensiva si vice-versa numai o data pe tura. Tura in care ai invocat, setat sau invocat special monstrul respectiv, acesta nu-si poate schimba pozitia orice ar fi, exceptand efectele ce mentioneaza acest lucru.
Atac/defensiva: Un monstru, poate ataca monstrii oponenti in orice pozitie s-ar afla. Insa, atunci cand punctele de atac sau defensiva ale monstrului oponent sunt mai mari decat monstrul cu care ai efectuat atacul, atunci, tu suferi daunele. Exemplu:
Elemental Hero Clayman
ATK 800 DEF 2000
(pozitie atac)
vs.
Elemental Hero Avian
ATK 1000 DEF (nu mai stiu sigur, dar nu ara aface)
(pozitie atac)
Evident, Avian castiga lupta din moment ce punctele sale de atac sunt 1000 impotriva la 800. Dar daca o luam in modul urmator:
Elemental Hero Clayman
ATK 800 DEF 2000
(pozitie defensiva)
vs.
Elemental Hero Avian
ATK 1000 DEF ///
(pozitie atac)
In cazul asta, Avian ataca cu 1000 spre punctele defensive 2000. Aici Avian pierde batalia si posesorul lui Avian pierde diferenta de puncte (2000 - 1000 = 1000). A nu se uita, ca un monstru atacat in defensiva cu punctele defesinve mai mari decat atacul monstrului cu care ai atacat, monstrul cu atacul mai mic nu este distrus, datorita ca monstrul oponent este in defensiva. Daca era in pozitie atac si punctele sale de atac erau mai mari decat cel care ataca, atunci cel care a atacat, este distrus facandu-se in continuare diferenta de puncte pentru daune.
Acesta este regulamentul de baza, desi este mult mai explicit de atat. Dar am scris cat sa intelegi cum se joaca pentru inceput, iar cu timpul iti poti dezvolta cunostintele in ceea ce inseamna regulament. Sunt multe efecte de carti in prezent care evita o gramada de reguli prin descriptia lor, si acestea pot spune ca sunt foarte obosituare. Anyhow, sper ca ti-am fost de folos si ca vei stii sa joci cat de cat pentru inceput. Si eu sunt un jucator Yu-Gi-Oh si stiu foarte bine sa joc, insa, nu am mai jucat de mai bine de un an si nu mai am nici carti. Totusi, este un joc foarte bun pentru strategieni si ganditori. Cu timpul, vei intelege mai bine regulamentul cat sa-l folosesti pe deplin incat sa faci ditr-un duel o masa plina de efecte si combo care sa te faca victorios. Noroc si bafta in duele.
Bonus pentru anumite reguli.
Flip efect: Sunt naumiti monstrii cu efecte ce pot fi activate numai prin actiunea Flip Summon (in momentul cand intorci un monstru din pozitie seta in pozitie de atac cu fata in sus). In momentul acela, poti urmarii pasii efctului ce apar in descriptia cartii.
Chain Link.
Acesta apare in urma unor activari simultane de efecte ale monstrilor precum si carti magice si capcane. Sa fac un fel de tabel pentr a intelege.
1st activate|
2nd activate|
3rd activate|
4th activate|
Ordinea pasilor de a lua in calcul efectele sunt urmatoarele:
4th activate (primul efect luat in calcul)
3rd activate (al doilea efect luat in calcul)
2nd activate (al treilea efect luat in calcul)
1st activate (al patrulea efect luat in calcul)
Acest lucru trebuie stiut atunci cand tu sau oponentul tau incercati sa va distrugeti strategiile prin combaterea cu alte efecte ce va poate nega efectul respectiv sau pur si simplu sa fie efecte inaintea efectelor oponentului.
Pasul 2 Cum sati faci un deck (pachet) bun
Pentru inceput trebuie sa ai toate cartiile.Apoi construire unu deck perfect este:
a) Pentru aparare:
Giant solider of tone
Aqua Madoor
Mystical Elf
Prevent Rat
b)atac+Efecte:
Jinzo
Summoned Skull
Zombyra the dark
Gemeny Elf
CopyCard - copieaza punctele de atac/aparare a oricarui monstru
Sangan
Cyber-Steyn - cu aceasta carte poti invoca orice monstru de fuziune in schimbul a 5000 puncte de viata
c)Spell cards:
Card Destruction
Card Of Safe Returning
Dark Hole
Ekibyo Drakmord
Giante Trunade
Gracefull Charity
Monster Reborn
Premature Burial
Scapegoat
Swords Of Revaling Light
The Dark Room
The Shallow Grave
Upstart Goblin
d)Trap Cards:
Backup Solider
Call of the Haunted
Ceasefire
Gravity Bind
Mask Of Restrict
Mirror Force
Solemn Wishes
Time Machine
Torrential Tributte
Cartile prezentate aici sunt doar cateva din multitudinea de carti existente pentru acest joc, aceste carti fiind prezente in deck-ul personajului principal din anime.
Personal sunt foarte atasat de acest joc, fiindca ma uitam la serial cand eram mai mic, probabil de aceea am avut dificultati in a intelege magic, fiindca eram obisnuit cu metoda de joc de aici. Din pacate in Romania nu am vazu pana acum acest joc de vanzare, probabil ca imi voi face eu vreo 2 deck-uri pentru a il putea juca!
Toate cele bune!
Re: Yu-Gi-Oh!
Am observat ca cel putin regulamentul nu e foarte diferit de cel de la "Magic". Cartile de joc dupa cate am vazut sunt asemanatoare cu toate ca din punctul meu de vedere (partizan desigur ) cartile de "Magic" sunt superioare grafic. Oricum daca reusesti sa faci cartile de joc le poti duce cu tine la una din viitoarele sesiuni pentru a le putea vedea si noi. Poate incercam si o partida.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Yu-Gi-Oh!
Interesant jocul pacat ca nu se gaseste de cumparat. Dupa cum spune si Cosmin e foarte asemanator cu Magic. O frumoasa prezentare pentru care meriti felicitari.
O zi frumoasa sa aveti, Dia
O zi frumoasa sa aveti, Dia
dianadya- Game Master of the year
- Mesaje : 124
Data de inscriere : 08/01/2013
Varsta : 48
Localizare : Arad
Re: Yu-Gi-Oh!
Am sa incerc pana vinerea viitoare sa fac 2 deck-uri, sa putem juca. Diferenta majora dintre magic si yu-gi este ca la yu-gi, tu ataci monstrii, iar diferenta dintre viata monstrului si puterea de atac se scade din viata jucatorului. Exista cativa monstrii speciali ce te ataca direct, insa rar de tot. Atac direct se face doar daca celalalt jucator nu are monstrii pe camp. Monstrii mai tari au nevoie de tribut pentru a fi sumonati. Adica tu sacrifici 1,2 sau chiar 3 monstrii de-a tai si ii duci in cimitir pentru a sumona un monstru mai tare.
Ce e frumos in jocul acesta si adauga un element puternic de stategie sunt pozitiile in care pot fi puse cartile si anume atack, defence sau set. Stiu cateva carti ce daca le pui set si inamicul te ataca, ii faci damage destul de mare.
Toate cele bune!
Ce e frumos in jocul acesta si adauga un element puternic de stategie sunt pozitiile in care pot fi puse cartile si anume atack, defence sau set. Stiu cateva carti ce daca le pui set si inamicul te ataca, ii faci damage destul de mare.
Toate cele bune!
Re: Yu-Gi-Oh!
Din pacate imprimanta mea de acasa a cedat nervos si nu mai pot sa fac cartile cum vroiam(desi aveam deja deck-ul de baza format). Poate am sa ma duc sa le tiparesc pe hartier normala undeva, doar ca sa va faceti o idee despre cum se joaca jocul, ca demult vroiam sa il joc cu cineva!
Toate cele bune!
Toate cele bune!
Re: Yu-Gi-Oh!
Eu zic sa astepti sa se rezolve problema cu imprimanta si sa nu scoti cartile pe hartie normala, nu se merita. Vom avea rabdare. E mai bine sa fie cartile cat de cat prezentabile si sa te atraga la joc decat sa fie o dezamagire.
Am vorbit cu fratele meu sa caute in Germania jocul asta de carti si daca gaseste am sa achizitionez pentru Club doua deck-uri ca sa putem juca.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Am vorbit cu fratele meu sa caute in Germania jocul asta de carti si daca gaseste am sa achizitionez pentru Club doua deck-uri ca sa putem juca.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Yu-Gi-Oh!
Daca vreti am multe carti acasa din italia de Yu-Gi-Oh.Am un deck cu care am facut un tournament si am facut 4 si daca vreti pot sa ivi dau pentru ca nu mai mai joc.Imi place mai mult MTG
Cpt.Nero- Apprentice
- Mesaje : 10
Data de inscriere : 17/05/2014
Re: Yu-Gi-Oh!
Bine ai venit alaturi de noi Angelo si sper sa ne intalnim cat de curand la Club.
Cred ca Octavian(Tyco) va fi interesat de propunerea ta. Nu am jucat la Club Yu-Gi-Oh pentru ca nu avem minim doua deck-uri. Majoritatea dintre cei care jucam card-games preferam "Magic".
O zi frumoasa tuturor.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Cred ca Octavian(Tyco) va fi interesat de propunerea ta. Nu am jucat la Club Yu-Gi-Oh pentru ca nu avem minim doua deck-uri. Majoritatea dintre cei care jucam card-games preferam "Magic".
O zi frumoasa tuturor.
Cu simpatie si respect, Cosmin
Re: Yu-Gi-Oh!
Trebuie sa spun acasa sa imi trimit cartile atunci!
Cpt.Nero- Apprentice
- Mesaje : 10
Data de inscriere : 17/05/2014
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum