Board Games & Magic the Gathering
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Regulamentul jocului "Carcassonne" By Dana Lupescu

In jos

Regulamentul jocului "Carcassonne" By Dana Lupescu Empty Regulamentul jocului "Carcassonne" By Dana Lupescu

Mesaj  Daquinus Lun 29 Oct 2012, 22:37

Regulamentul jocului "Carcassonne" By Dana Lupescu Images10
Jocul de strategie Carcassonne este numit dupa celebrul oras-fortareata omonim din Sudul Frantei care a reprezentat un magnet pentru turisti in Evul Mediu.

Creatorul jocului: Klaus-Jürgen Wrede (publicat prima oara in 2000 de Hans im Glück in limba germana and Rio Grande Games in limba engleza)

Numarul minim de jucatori: 2 jucatori

Numarul maxim de jucatori: 5 jucatori

Varsta minima a jucatorilor: 8 ani

Durata jocului: 60-90 minute

Componentele jocului:
72 de placute de joc (cartonase) cu teren – placutele de joc contin ilustratii cu portiuni de drumuri, intersectii, cartiere, manastiri si fragmente de campuri;
1 tabela de scor;
40 de discipoli in 5 culori diferite (5 culori – 5 jucatori): galben, rosu, albastru, verde si negru;
1 regulament de joc.

Scopul jocului:

Jucatorii lucreaza impreuna pentru a construi orasul Carcassonne cu drumurile sale, orasele sale, manastirile si campurile sale. Prin asezarea strategica pe harta a discipolilor sai, un jucator poate acumula puncte in timpul si la finalul jocului putand astfel sa castige.

Pregatirea jocului:
Fiecare jucator ia 8 discipoli din culoarea sa (cea pe care o alege de comun acord cu restul jucatorilor), aseaza unul la inceputul tabelei de scor in pozitia 0 de stanga jos si isi tine restul discipolilor langa el;
Placutele (cartonasele) de joc se pun cu fata in jos pe masa de joc si se amesteca in aceeasi pozitie orientate, apoi se pun unele peste altele in teancuri egale intr-un loc pe masa unde fiecare jucator sa aiba acces usor la ele;
Amplasati placuta (cartonasul) cu care se incepe in centrul mesei cu fata in sus. Aceasta placuta este marcata in cutia jocului Carcassone de celelalte cartonase de joc cu teren prin faptul ca are verso-ul cartonasului inchis la culoare si marcat deosebit;
Jucatorii vor juca pe rand in ordinea acelor de ceasornic si ei vor stabili de comun acord cine va fi primul jucator.

Jocul propriu-zis

Jucatorii vor fi la rand in sensul acelor de ceasornic, incepand dupa primul jucator. Un jucator atunci cand ii vine randul face urmatoarele actiuni in ordinea aratata aici mai jos:
jucatorul trebuie sa traga o placuta noua din teancul de placute (urmatoarea placuta la rand in vraf) si sa o adauge orasului care se construieste;
jucatorul poate plasa un discipol din rezerva pe care o are pe cartea proaspat plasata pe masa de joc;
daca placuta proaspat adaugata de un jucator completeaza un drum, un oras sau o manastire, are loc o punctare a respectivului jucator.

Abia dupa ce un jucator a trecut in timpul unui rand prin aceste etape se va trece la urmatorul jucator si va fi randul acestuia.

- Asezarea unei placute – Ca prima actiune a sa atunci cand ii vine randul, un jucator trebuie sa traga ultima placuta de sus din teancul din care se trage in acel moment. Cu alte cuvinte, trebuie sa traga urmatoarea placuta. Placuta trasa va trebui adaugata la orasul Carcassonne in modul urmator si respectand urmatoarele reguli:
placuta nou asezata trebuie sa fie invecinata cel putin printr-o latura cu una sau mai multe placute deja asezate pe masa de joc;
placutele nu se pot aseza asa incat sa se atinga doar colturile lor;
portiunile de drum si camp de pe placutele deja asezate pe masa trebuie continuate, neputand fi asezate placute ce contin figuri care nu continua drumurile si campurile deja plasate pe masa.

Daca o placuta trasa de un jucator nu poate fi asezata pe masa asa incat sa respecte regulile, atunci aceasta este scoasa din joc si jucatorul care o trasese poate trage o noua placuta.

- Asezarea discipolilor - Dupa ce jucatorul a asezat placuta, poate aseza un discipol. Amplasarea unui discipol poate fi realizata astfel incat sa respecte urmatoarele reguli:
jucatorul poate plasa un singur discipol;
jucatorul poate lua discipolul doar din propria sa rezerva de discipoli pe care o mai are la dispozitie;
jucatorul poate plasa discipolul doar pe placuta pe care tocmai a asezat-o pe masa de joc;
jucatorul trebuie sa decida pe care parte a placutei de teren isi va aseza discipolul. Discipolul poate fi asezat pe o placuta de teren intr-unul dintre urmatoarele feluri: ca talhar la drumul mare – pe o portiune de drum – asezat in picioare, pe post de cavaler – intr-un cartier – asezat in picioare, pe post de calugar – intr-o manastire – asezat in picioare sau ca taran – pe o portiune de camp – asezat culcat;
pe portiunile de drum si camp si pe cartierele legate de noua carte nu se pot afla mai multi discipoli, nici macar daca sunt discipolii aceluiasi jucator. Nu conteaza distanta dintre placutele legate intre ele, aceasta regula se aplica si daca este vorba despre un numar mai mare de placute legate intre ele;
dupa ce rezerva de discipoli a unui jucator s-a epuizat, respectivul jucator va putea sa plaseze doar placute. Totusi, rare sunt aceste cazuri, intrucat jucatorii isi primesc repede discipolii inapoi.

- Punctarea drumurilor, manastirilor si oraselor completate - Atunci cand un jucator completeaza un drum, o manastire sau un oras prin asezarea unei noi placute, aceasta completare se puncteaza dupa cum urmeaza:
Punctarea drumurilor completate – Un drum este complet daca cele doua capetele ale drumului sunt limitate de o intersectie, un cartier sau o manastire sau daca drumul alcatuieste un cerc inchis. Intre aceste limite pot exista oricate portiuni de drum. Pentru un drum completat jucatorul care are un talhar pe drumul respectiv va primi atatea puncte cate placute de teren alcatuiesc drumul (puncte = numarul placutelor de teren). Aceste puncte se marcheaza imediat pe tabela de scor;
Punctarea manastirilor completate - O manastire este completa daca este inconjurata de 8 placute de teren. Jucatorul care are un calugar la manastirea respectiva primeste pe loc 9 puncte (cate un punct pentru fiecare placuta de teren);
Punctarea oraselor completate - Un oras este complet daca toate cartierele orasului sunt inconjurate de ziduri si nu exista spatii libere pe teritoriul orasului. Un oras poate fi alcatuit din oricate cartiere. Pentru un oras completat jucatorul care are un cavaler in orasul respectiv va primi cate 2 puncte pentru fiecare cartier. Fiecare stema valoreaza cate 2 puncte in plus. Aceste puncte se marcheaza imediat pe tabela de scor.

Prin asezarea intr-un anume fel a placutelor de teren se poate intampla sa existe mai multi talhari pe un drum completat sau mai multi cavaleri intr-un oras completat. Punctele se acorda jucatorului care are cei mai multi talhari sau cei mai multi cavaleri. In caz de egalitate, toti jucatorii aflati la egalitatea castigatoare (cea mai mare) vor primi acelasi numar de puncte.

Dupa ce a fost completat un drum, un oras sau o manastire si dupa ce aceasta completare a fost punctata, talharii, calugarii sau cavalerii se returneaza jucatorilor carora le apartineau initial ca discipoli. Jucatorii pot plasa din nou acesti discipoli in oricare dintre roluri vor dori si vor putea incepand cu turul urmator al jocului.

Este posibil ca in acelasi tur un jucator sa plaseze un discipol, sa completeze o formatiune, sa aiba loc o evaluare si sa isi primeasca inapoi respectivul discipol. Acest lucru nu este impotriva regulilor, ci conform cu ele. Totusi, pentru a respecta regulilor si pentru o buna desfasurare a jocului de Carcassonne, rrmatoarea ordine de actiuni trebuie intotdeauna respectata:
terminarea unui drum, a unui oras sau a unei manastiri cu placuta plasata;
asezarea unui talhar/calugar/cavaler;
evaluarea drumului/manastirii/orasului;
jucatorul primeste inapoi talharul/calugarul/cavalerul.

- Campurile - Mai multe portiuni de camp legate una de cealalta se numesc camp. Campurile si portiunile de camp nu se puncteaza. Pe campuri se plaseaza doar tarani. Jucatorii care au tarani vor primi puncte pentru acestia doar la finalul jocului. Tocmai de aceea, asa cum este si normal, taranii raman pe camp tot timpul jocului si nu sunt returnati decat la finalul partidei jucatorilor de care apartin. Pentru a sublinia acest fapt, taranii se aseaza pe tabla de joc culcati. Campurile sunt separate de drumuri, orase si manastiri.

Tabela de punctaj

Tabela de punctaj contine un traseu inchis alcatuit din 50 de campuri. Toate punctele se marcheaza imediat pe tabela de punctaj. Traseul de pe tabela de punctaj poate fi parcurs de mai multe ori.

Sfarsitul jocului

La sfarsitul turului in care a fost plasata ultima placuta de teren, jocul se termina. In cazul in care cu aceasta placuta s-au completat drumuri, orase sau manastiri, acestea se puncteaza. Urmeaza apoi evaluarea finala a punctajului fiecarui jucator si stabilirea clasamentului final din respectivul joc de Carcassonne. La evaluarea finala:
se puncteaza intai toate drumurile, orasele si manastirile neterminate. Pentru fiecare drum, oras sau manastire neterminata posesorul acestuia primeste cate 1 punct pentru fiecare portiune. Si stemele valoreaza un singur punct. Dupa ce au fost evaluate constructiile neterminate se indeparteaza discipolii respectivi;
se evalueaza taranii de pe campuri. In cazul fiecarui camp se determina cine este stapanul campului respectiv. Daca un singur jucator are tarani pe acel camp, el este stapanul campului. Daca mai multi jucatori au tarani pe acel camp, stapanul campului va fi cel cu cei mai multi tarani pe campul respectiv. In caz de egalitate, toti jucatorii care detin cei mai multi tarani vor fi stapanul campului respectiv. Stapanul sau stapanii unui camp primesc 3 puncte pentru fiecare oras complet invecinat cu campul respectiv. Daca un oras e invecinat cu mai multe campuri, toti stapanii de campuri vecine primesc 3 puncte pentru acel camp.

Extensii Carcassonne: Carcassonne – Hanuri si Catedrale, Carcassonne – Negustori si Constructori, Carcassonne – Printesa si Dragonul, Carcassonne – Manastirea si Maiorul, Carcassonne – Orasul, Carcassonne – Catapulta, Carcassonne – Roata Norocului, Carcassonne – Raul, Carcassonne – Poduri, castele si bazaruri, Carcassonne – Turnul, Carcassonne – Castelul, Carcassonne – Descoperirea
Daquinus
Daquinus
Admin

Mesaje : 1053
Data de inscriere : 24/10/2012
Varsta : 51
Localizare : Arad

http://boardgamesarad.blogspot.ro/

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum