Reguli extra pentru DnD Legend of Drizzt
Pagina 1 din 1
Reguli extra pentru DnD Legend of Drizzt
Salutări!
Nefiind mulțumit de anumite reguli din LoD și pentru că mi s-a părut că după vreo 4 ture devenea simplu și repetitiv, am adăugat eu câteva reguli noi la joc. Majoritatea sunt preluate de pe boardgamegheek, care mi s-au părut mai interesante... deci să începem...
În primul rând mă enerva faptul că nu puteai să împarți faza de mișcare în 2. Astfel am impus că poți să te miști, să iei o acțiune și apoi sa continui mișcarea cu câte spații ți-a mai rămas. Această regulă e opțională, o folosesc când joc cu începători, e mai ușor jocul.
A 2-a regulă este legată de monștrii. Mi se pare mult prea puțin un monstru pe tile. Dacă joc cu încă 2 persoane care știu jocul, terminăm orice misiune fără să folosim vreun healing surge. Mi se pare că un monstru pe tile e prea puțin. CR rezolvă problema folosind monster tokens, care se trag de fiecare dată când descoperi un tile nou. Eu am zis că las totul la norocul zarului. Așa că atunci cănd trebuie să apară un monstru nou dau cu un D20 și în funcție de rezultat pot apărea următoarele variante:
0 monștri zar între 1-5
1 monstru 6-12
2 monștri 13-17
3 monștri 18-19
4 monșstri 20
De asemenea nu mi-a plăcut faptul că nu sunt utilizate capetele de cavernă. Astfel, cănd descoperi un tile nou, dai cu un D20 și în funcție de rezultat pot apărea următoarele situații:
1-2 Rift(nu se trage encounter card, în schimb se dă cu zarul pentru monstru)
3-7 Cavern Edge(se trage encounter card)
8-20 tile normal.
Rifurile sunt speciale. Dacă în faza de atac a monstrului zarul corespunde cu o valoare a unui rift existent în temniță, la rift apare un monstru nou. Jucătorii pot inchide un rift, care are HP egal cu numarul de jucători.
Folosind această regulă am pățit odată că a trebuit să mergem în cealaltă parte a hărții, pentru ca toate spațiile libere erau închise.
Și pentru că tot suntem la plasat de tile-uri, am vrut ca fiecare tile să fie special. Cum LoD nu are uși, mi-am confecționat eu singur câteva. Ușile se plasează la descoperirea unui tile nou, pe săgeata acelui tile, dacă el este un tile simplu(nu are nimic scris pe el). În spatele primelor 6 uși sunt plasate cele 6 comori. Ușile pot fi deschise, cu capcana sau închise. Un tile cu ușă nu se ia în considerare ca și tile descoperit, deci nu se dă cu zarul pentru monstru până când nu se deschide ușa. Costă o acțiune să vezi ce tip e ușa. Cea cu capcană îți ia 1 HP și se deschide instant. Cea închisă trebuie deschisă prin consumarea unei acțiuni și aruncarea unui zar mai mare sau egal cu 10.
Ușile mai au căteva reguli speciale, pentru a le face mai importante în joc...
Personajele pot bloca uși, în loc de a ataca, pentru a îngreuna progresul inamicilor. Atenție însă, că alți jucători pot fi prinși după ușa blocată. Pentru jucători, o ușă blocată e tratată ca și un zid. În loc de atac, jucătorii pot încerca să o deblocheze. Dacă te aflii de partea de care a fost blocată ușa, o poți debloca fără probleme(tot costă o acțiune). Altfel trebuie să dai cu zarul mai mult sau egal cu 10. Dacă în faza de atac a mponștrilor, tactica lui spune că trebuie să treacă printr-o ușa, aceleași tactici ca la jucători se aplică.
Pentru orice ușă deschisă și capcană dezactivată, grupul primește 1XP.
Nu în ultimul rând, am vrut să dau tile-urilor vulcanice o importanță și mai mare. Astfel monștrii ce se află pe un astfel de tile primesc următoarele înbunătățiri...
Monștrii de 1-3 XP primesc +1AC și +1HP
Spiders și Goblin Champion +1AC, +1HP, +1 Attack roll, +1 Dmg
Goblin Archer +1AC, +1HP și dacă e adiacent la un erou atacă cu +3, Dmg 1
În cazul în care un jucător dă în faza sa de atac un 20 se pot lua următoarele acțiuni...
1) Level up, dacă e lvl1
2) +1 Dmg dacă e lvl2
3) Extrage încă un tresure card.
4) 1 monstru aflat la maxim 1 tile de tine fuge de frică și e imobilizat pentru 3 ture(pănâ cănd 3 jucători și-au terminat tura, nu 3 ture fiecare)
5) Mai poți efectua o acțiune
6) Mai dai odată cu zarul. Dacă dai intre 15 și 20, întoarce una din cărțile folosite.
Dacă în faza de atac a monstrului e aruncat un 20, monstrul mai atacă odată.
Dacă un 1 e aruncat, monstrul sau jucătorul(depinde cine a atacat cu 1) e imobilizat și pierde instant orice altă acțiune ar mai fi avut.
Am mai găsit 2 reguli interesante, ce nu le pot aplica însă din lipsă de zaruri. Prima se referă la poziționarea monștrilor cănd atacă. Majoritatea spund adiacent la erou, fiind la latitudinea jucătorului să îl plaseze unde vrea el. Aruncând un D8 elimină asta. În funcție de rezultat monstrul e plasat corespunzător(H-erou)
2 3 4
1 H 5
8 7 6
Dacă trebuie mutat pe un tile fără erou, se aruncă 2D4(culori diferite), rezultaatele corespund axelor X și Y ale tileului respectiv.
O ultimă regulă se referă la folosirea a 2 zaruri D10 în loc de D20. Probabilitățile sunt următoarele....
#____1d20______2d10
01____0.05______0.00
02____0.05______0.01
03____0.05______0.02
04____0.05______0.03
05____0.05______0.04
06____0.05______0.05
07____0.05______0.06
08____0.05______0.07
09____0.05______0.08
10____0.05______0.09
11____0.05______0.10
12____0.05______0.09
13____0.05______0.08
14____0.05______0.07
15____0.05______0.06
16____0.05______0.05
17____0.05______0.04
18____0.05______0.03
19____0.05______0.02
20____0.05______0.01
Jocul cu 2D10 e mai agresiv, din păcate nu l-am putut testa din lipsă de zaruri(nu am decat un D10)
Ultima regulă e valabilă doar pentru sistemul de campanie ce l-am inventat eu(neavând WoA). Nu e compatibil cu sistemul din celelate jocuri, însă merge relativ ok de unul singur. Cănd trebuie să iei o comoară arunci un D20 și un D6. În funcție de rezultat primești aur, comoara sau magie. Combinațiile sunt următoarele. Voi revenii în curănd cu un articol despre cărțile de magie...
Pentru D20:
1-nimic
2-3 100 gold
4-6 200 gold
7-8 300 Gold
9 400 gold
10 500 gold
Dacă numarul este peste 10, aceiași cantitate de aur se plaică, însă primești și o comoară sau carte de magie. D6 determină ce(par - comoară, impar-magie).
Magia primită se notează pe o foaie specială(impreună cu cantitatea de aur, levelul și alte detalii) și se reintroduce în pachetul de cărți de magii.
Cam astea ar fi modificările aduse de mine jocului. Aștept întrebări sugestii și comentarii. Voi revenii în curând cu o prezentare a cărților de magie și a reguluilor de campanie.
Toate cele bune!
Nefiind mulțumit de anumite reguli din LoD și pentru că mi s-a părut că după vreo 4 ture devenea simplu și repetitiv, am adăugat eu câteva reguli noi la joc. Majoritatea sunt preluate de pe boardgamegheek, care mi s-au părut mai interesante... deci să începem...
În primul rând mă enerva faptul că nu puteai să împarți faza de mișcare în 2. Astfel am impus că poți să te miști, să iei o acțiune și apoi sa continui mișcarea cu câte spații ți-a mai rămas. Această regulă e opțională, o folosesc când joc cu începători, e mai ușor jocul.
A 2-a regulă este legată de monștrii. Mi se pare mult prea puțin un monstru pe tile. Dacă joc cu încă 2 persoane care știu jocul, terminăm orice misiune fără să folosim vreun healing surge. Mi se pare că un monstru pe tile e prea puțin. CR rezolvă problema folosind monster tokens, care se trag de fiecare dată când descoperi un tile nou. Eu am zis că las totul la norocul zarului. Așa că atunci cănd trebuie să apară un monstru nou dau cu un D20 și în funcție de rezultat pot apărea următoarele variante:
0 monștri zar între 1-5
1 monstru 6-12
2 monștri 13-17
3 monștri 18-19
4 monșstri 20
De asemenea nu mi-a plăcut faptul că nu sunt utilizate capetele de cavernă. Astfel, cănd descoperi un tile nou, dai cu un D20 și în funcție de rezultat pot apărea următoarele situații:
1-2 Rift(nu se trage encounter card, în schimb se dă cu zarul pentru monstru)
3-7 Cavern Edge(se trage encounter card)
8-20 tile normal.
Rifurile sunt speciale. Dacă în faza de atac a monstrului zarul corespunde cu o valoare a unui rift existent în temniță, la rift apare un monstru nou. Jucătorii pot inchide un rift, care are HP egal cu numarul de jucători.
Folosind această regulă am pățit odată că a trebuit să mergem în cealaltă parte a hărții, pentru ca toate spațiile libere erau închise.
Și pentru că tot suntem la plasat de tile-uri, am vrut ca fiecare tile să fie special. Cum LoD nu are uși, mi-am confecționat eu singur câteva. Ușile se plasează la descoperirea unui tile nou, pe săgeata acelui tile, dacă el este un tile simplu(nu are nimic scris pe el). În spatele primelor 6 uși sunt plasate cele 6 comori. Ușile pot fi deschise, cu capcana sau închise. Un tile cu ușă nu se ia în considerare ca și tile descoperit, deci nu se dă cu zarul pentru monstru până când nu se deschide ușa. Costă o acțiune să vezi ce tip e ușa. Cea cu capcană îți ia 1 HP și se deschide instant. Cea închisă trebuie deschisă prin consumarea unei acțiuni și aruncarea unui zar mai mare sau egal cu 10.
Ușile mai au căteva reguli speciale, pentru a le face mai importante în joc...
Personajele pot bloca uși, în loc de a ataca, pentru a îngreuna progresul inamicilor. Atenție însă, că alți jucători pot fi prinși după ușa blocată. Pentru jucători, o ușă blocată e tratată ca și un zid. În loc de atac, jucătorii pot încerca să o deblocheze. Dacă te aflii de partea de care a fost blocată ușa, o poți debloca fără probleme(tot costă o acțiune). Altfel trebuie să dai cu zarul mai mult sau egal cu 10. Dacă în faza de atac a mponștrilor, tactica lui spune că trebuie să treacă printr-o ușa, aceleași tactici ca la jucători se aplică.
Pentru orice ușă deschisă și capcană dezactivată, grupul primește 1XP.
Nu în ultimul rând, am vrut să dau tile-urilor vulcanice o importanță și mai mare. Astfel monștrii ce se află pe un astfel de tile primesc următoarele înbunătățiri...
Monștrii de 1-3 XP primesc +1AC și +1HP
Spiders și Goblin Champion +1AC, +1HP, +1 Attack roll, +1 Dmg
Goblin Archer +1AC, +1HP și dacă e adiacent la un erou atacă cu +3, Dmg 1
În cazul în care un jucător dă în faza sa de atac un 20 se pot lua următoarele acțiuni...
1) Level up, dacă e lvl1
2) +1 Dmg dacă e lvl2
3) Extrage încă un tresure card.
4) 1 monstru aflat la maxim 1 tile de tine fuge de frică și e imobilizat pentru 3 ture(pănâ cănd 3 jucători și-au terminat tura, nu 3 ture fiecare)
5) Mai poți efectua o acțiune
6) Mai dai odată cu zarul. Dacă dai intre 15 și 20, întoarce una din cărțile folosite.
Dacă în faza de atac a monstrului e aruncat un 20, monstrul mai atacă odată.
Dacă un 1 e aruncat, monstrul sau jucătorul(depinde cine a atacat cu 1) e imobilizat și pierde instant orice altă acțiune ar mai fi avut.
Am mai găsit 2 reguli interesante, ce nu le pot aplica însă din lipsă de zaruri. Prima se referă la poziționarea monștrilor cănd atacă. Majoritatea spund adiacent la erou, fiind la latitudinea jucătorului să îl plaseze unde vrea el. Aruncând un D8 elimină asta. În funcție de rezultat monstrul e plasat corespunzător(H-erou)
2 3 4
1 H 5
8 7 6
Dacă trebuie mutat pe un tile fără erou, se aruncă 2D4(culori diferite), rezultaatele corespund axelor X și Y ale tileului respectiv.
O ultimă regulă se referă la folosirea a 2 zaruri D10 în loc de D20. Probabilitățile sunt următoarele....
#____1d20______2d10
01____0.05______0.00
02____0.05______0.01
03____0.05______0.02
04____0.05______0.03
05____0.05______0.04
06____0.05______0.05
07____0.05______0.06
08____0.05______0.07
09____0.05______0.08
10____0.05______0.09
11____0.05______0.10
12____0.05______0.09
13____0.05______0.08
14____0.05______0.07
15____0.05______0.06
16____0.05______0.05
17____0.05______0.04
18____0.05______0.03
19____0.05______0.02
20____0.05______0.01
Jocul cu 2D10 e mai agresiv, din păcate nu l-am putut testa din lipsă de zaruri(nu am decat un D10)
Ultima regulă e valabilă doar pentru sistemul de campanie ce l-am inventat eu(neavând WoA). Nu e compatibil cu sistemul din celelate jocuri, însă merge relativ ok de unul singur. Cănd trebuie să iei o comoară arunci un D20 și un D6. În funcție de rezultat primești aur, comoara sau magie. Combinațiile sunt următoarele. Voi revenii în curănd cu un articol despre cărțile de magie...
Pentru D20:
1-nimic
2-3 100 gold
4-6 200 gold
7-8 300 Gold
9 400 gold
10 500 gold
Dacă numarul este peste 10, aceiași cantitate de aur se plaică, însă primești și o comoară sau carte de magie. D6 determină ce(par - comoară, impar-magie).
Magia primită se notează pe o foaie specială(impreună cu cantitatea de aur, levelul și alte detalii) și se reintroduce în pachetul de cărți de magii.
Cam astea ar fi modificările aduse de mine jocului. Aștept întrebări sugestii și comentarii. Voi revenii în curând cu o prezentare a cărților de magie și a reguluilor de campanie.
Toate cele bune!
Subiecte similare
» Regluament DnD Legend of Drizzt si Wrath of Ashardalon
» Reguli ticket to ride - Europe(english)
» Modificari reguli liga
» Mici schimbari de reguli odata cu M14
» Reguli Risk, revised edition
» Reguli ticket to ride - Europe(english)
» Modificari reguli liga
» Mici schimbari de reguli odata cu M14
» Reguli Risk, revised edition
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum