Despre Enchantments

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Despre Enchantments

Mesaj  Minael la data de Mar 25 Aug 2015, 12:04

Tot din categoria ideilor, as vrea sa scriu putin despre enchantments. Din start voi mentiona ca nu iau in considerare enchantment creatures (specifice theros, dar nu numai). Enchantment creatures, daca se potrivesc in deck-ul tau, au dublu rol, fie de a fi un corp (uneori cu beneficii), fie de a face alta creatura si mai mare. Aici vreau sa abordez enchantment-urile ca si stand-alone, dar mai ales aurele.
Enchantment-urile sunt de 2 tipuri (excludem creature, care e al 3lea tip): aure, ce afecteaza direct o creatura si cele ce afecteaza intreg battlefield-ul, intr-un fel sau altul.
In general, enchantment-urile desi sunt parte a Magic-ului de la inceputurile sale, au o reputatie rau famata, mai ales aurele. Si pe buna dreptate. Cu mici exceptii o aura este un “2 for 1” adica pierzi doua carti vs 1 a adversarului (care 1 e in general un removal).
Enchantment-urile care au un effect general sunt in general mai bine vazute, dar depinde de ceea ce fac. Ca si orice carte de magic trebuie sa aiba prezenta si utilitate in deck-ul potrivit. In general se opteaza pentru enchantment-uri care influenteaza si schimba radical soarta unui meci. De exemplu “choke”: insulele nu se detapeaza. Orice carte ce are tipul “island” o data tapped nu mai poate fi detapat. “Blood Moon”, toate non-basic lands sunt basic mountains. Cu aceasta carte practic ai distrus orice deck nu foloseste rosu, sau care depinde de non-basics pentru a-si casta spell-urile. Degeaba ai doomblade in mana daca nu ai cum s ail castezi. “Mastery of the unseen”- ori de cate ori un permanent ce il controlezi e intors cu fata in sus (unmorphed) castigi 1 life pentru fiecare creatura ce o controlezi; 3W: manifest cartea de pe top -> este un enchantment ce ofera card advantage, reusind sa incarci board-ul fie de creaturi de 2/2 fie de creaturi puternice ce le-ai fi jucat din mana altfel, in cazul in care ce ai manifestat este o creatura. Lista e enorma is poate continua. De la enchantments ce ofera pump effects la toate creaturile, sau permit sa tragi carti, sau dau abilitati sau protective etc acestea se gasesc in deck pentru ca au un impact asupra modului de joc al persoanei respective. Pentru a fi sincer, un spike (adica un jucator pro, competitive, ce joaca la victorie, va folosi prea putine enchantments. Si acelea trebuie sa fie de impact (cum sunt cele3 de mai sus). Trebuie sa le urmam exemplul. Acestea sa fie o optiune de victorie si nu o conditie de victorie. Creaturile si instant-urile (fie si sorceries) sa fie de impact.
Insa cele mai des intalnite ca si carti, sunt aurele. Si sunt si cele mai putin jucate. In afara un deck-uri specializate cum este de exemplu White/Blue Heroic, care foloseste specific niste aure (Ordeal of Thassa si Ordeal of Heliod, nu altceva), in general aurele sunt evitate. Si ele se impart in doua categorii: aure ce se pun pe propriile creature si aure ce merg pe creaturile oponentului.
1) Aurele de pe creaturile oponentului. Aici intalnim carti gen Dead Weight, Pacifism, Soul Ransom, Mind Control, etc. In general rolul lor este de a sabota oponentul, de a opri creatura sa, de a-l opri pe el (vezi curse-urile). Aceste carti mai vad lumina zilei si in formatul de constructed. In general pentru ca iti ofera tie un avantaj sabotand oponentul, si dc chiar e contrat e un 1 for 1. 1 for 1 inseamna, cum explicam mai sus, ca amandoi jucatori folosesc o carte, un turn, mana si in esenta investitia e cam aceeasi. Ah, ca tu ai pierdut un pacifism si el o protective vs culoare, deci in cursa lunga tu ai avantaj ca nu se poate apara cu acel “God’s willing” de exemplu vs creatura ta, e altceva. Dar in esenta tu ai pierdut o carte, el o carte. Daca se rezolva, Pacifismul va opri o creatura a oponentului, si aia e. Acest gen de aure sunt de jucat. In deck-ul potrivit poate sa ignore match-up-ul si sa isi faca treaba indifferent ce. Explicatiile si situatiile sunt multe, aici cuprind doar general informatii. (logic, cand joci vs cuiva ce nu are creature, degeaba ai pacifisme si alte cele, ca nu ai pe ce le pune). Dar ca idee, asta e. In caz ca le ai la dispozitie, opteaza pentru ele (presupunand ca nu ai un removal efficient, de exemplu,cand la orice moment optezi pentru el).
2) Aurele de pe propria creatura. Acestea sunt aure ce ofera bonus-uri creaturilor: fie bonus de viata, atac, ambele, optiune de regenerare, hexproof, trample, etc. Ca mici exemple: Rancor, Sultai Runemark, Alpha Authority, Lifelink, Mark of the Vampire, Molten Snakeskin, Dragon Mantle, Hammerhand, etc. Acestea sunt cele mai blamate carti de magic, considerate cele mai inutile, cele mai slabe si motivul pentru care lumea pierde cele mai multe meciuri. Motivul pentru acest lucru este simplu. Trebuie investit mult in ele, trebuie sa se indeplineasca multe conditii pentru a putea juca fara emotii o aura si si atunci nu e garantia ca faci mare lucru cu ea. Ah, desigur ca daca se rezolva si ramane pe campul de lupta, in functie de deck si aura, va face pagube crunte. Da, sunt situatii in care sunt extreme de eficiente. Exemplu: Miran Crusader (protection from black and green, 2/2, double strike) vs un deck mono green, mono black, sau green black, sau care foloseste una din acele 2 culori. Evident ca nici-unul din acele removal-uri nu il poate afecta, deci poti pune pe el cate aure vrei tu. Orice pump il va face mai periculos si posibil game ender. Daca nu il poti forta sa sacrifice mirran-ul, aia e. Dar aici intram in categoria acelor multor “daca”. In general nu vor fi asa conditii favorabile. In general vei investi mana in o creatura, apoi mana in aura, si ea fie nu se mai rezolva, fie nu sta pe camp sufficient sa faca vreo paguba. Unde mai pui ca de ii dai protective creaturii la culoarea aurei, ea va pica de pe creatura. Prin urmare, se poate observa ca risti sa investesti 2 turn-uri, resurse, din care cea mai importanta fiind cartea cu aura, ca sa ramai in urma, fara vreun impact la opponent. Ramai in urma, de la conducerea ostilitatilor ajungi in faza de reconstructive. Si ce e mai greu decat sa tragi de pe top o aura ce nu o poti pune pe nici o creatura, cand puteai trage un removal ce sa iti mai castige timp?
Aurele au mult flavor, e drept. Ca poveste e super. Pentru cei ce au imaginative, e foarte frumos. Ai o creatura, ii pui o armura, ii dai blessings, wow, ce frumos. Iti mai si fura ochiul cu cate o faza gen: “creatura are +2/+2”, deci faci tu calculul 2 de la creatura, 2 de la aura, e 4! Wow, mare. Dar tine cont, nu joci singur. Oponentul va avea bounce spells, va avea removals, poate o creatura cu deathtouch. Fara aura, era 1v1 la deathtouch. Dar asa e iar 2v1. Avantaj el. Cu mici exceptii pierzi mai mult decat castigi (excludem din nou cazul in care oponentul fie are deck slab, fie draw slab, si atunci apuci sa faci pagube cu ea). Oricat e bune ar fi, in general e bine sa le eviti, daca vrei sa fii competitiv cat de cat.
Aceste aure sunt si ele in cateva rating-uri. Cum le vrei. Eu am sa folosesc rang 1, 2,3 etc.
Cele de rang 1 sunt cele jucabile in mai multe meciuri, cu impact si folos mare. Aici avem aure gen Rancor. Se intoarce mereu (atat timp cat a apucat sa se resolve, si de pe battlefield intra in cimitir), ofera damage si trample is totul pentru 1 mana. Dragon Mantle: 1 mana rosu, cand intra tragi o carte, si ofera firebreathing ability. Madcap skills: plus 3 damage si menace. Lista poarte continura.
Rang 2: jucabile, dar asa si asa. Ordeal of Thassa. Nu ai eroic, e cam greu. La 3 countere pe creatura, se sacrifica si tragi 2 carti. Card advantage minunat, creatura e mai mare, superb. Sanse mici sa se activeze sis a ramana sufficient cat sa isi faca treaba. In general, ce le face jucabile e mana cost-ul relative mic (1-2 mana) si faptul ca li se gaseste un deck relative usor.
Rang 3: ca sa nu continui cu cele de tip 4, 5 (chiar nejucabile), am sa introduce totul aici. Sunt cele de evitat. Daca un Infernal Scarring sa zicem ca ar fi mai bun si mai jucabil decat un Claim of Erebos sau Vineveft, nu il face cu nimic mai bun sau mai dezirabil. Acestea sunt cartile cu impact minim, care cer si o mai multa investitie in ele pentru a fi utile, si care sunt si destul de scumpe la joc. Din pacate, acestea sunt cele mai usor de gasit, sunt majoritatea commune. Poate ca in limited o fi ok si poti face o figura cu ele, in rest nu prea. Nu se justifica investitia: fie de carte fie de mana. Tot vei fi 2 for 1ed.
Aceasta e o idee pentru un nivel de magic competitive. Acum ca jucam asa amicale intre noi, e ok. Desi pana si la nivelul nostru se pot observa de multe ori infrangeri si deck-uri slabite tocmai datorita acestor aure. Pentru a fi sincer, si eu joc aure pe propriile creature (altceva decat rancor), pentru ca imi place idea de poveste, de imaginatie. Eu joc la placere. Si pana la urma acesta e cel mai important lucru: sa joci ce iti place, fie ca e efficient fie ca nu. Dar daca esti setat pe victorie, daca pentru tine doar asta conteaza, atunci aurele nu prea sunt ceea ce ai nevoie. Mai ales cand venim cu totii pregatiti cu removals, return to hand effects etc.
avatar
Minael
Guardian

Mesaje : 89
Data de inscriere : 14/01/2013
Localizare : Arad

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum